Seminarium inżynierskie 3 Kierunek studiów: Aquamatyka - interdyscyplinarne gospodarowanie środowiskami wodnymi
Kod programu: W2-S1AQ20.2023

Nazwa modułu: Seminarium inżynierskie 3
Kod modułu: W2-AQ-S1-049
Kod programu: W2-S1AQ20.2023
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Student nabywa umiejętności przygotowania pracy naukowej na poziomie pracy inżynierskiej. Uczy się planowania i realizacji kolejnych etapów przygotowania opracowania naukowego: pozyskiwania danych i literatury, efektywnej selekcji danych i literatury, prawidłowego wykorzystania informacji (w tym zasady działania Antyplagiatu), formułowania celu opracowania naukowego. W zależności od realizowanej przez studenta specjalności i tematyki pracy inżynierskiej: doboru odpowiednich metod do rozwiązania konkretnego problemu lub sporządzania kompilacji na podstawie istniejącej literatury.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): Aspekty prawne w gospodarce wodnej [W2-AQ-S1-038]
Ćwiczenia terenowe z podstaw hydrogeologii [W2-AQ-S1-045]
Ćwiczenia terenowe z podstaw hydrologii [W2-AQ-S1-046]
GIS 1 [W2-AQ-S1-021]
GIS 2 [W2-AQ-S1-022]
Monitoring stanu i zasobów wód [W2-AQ-S1-015]
Podstawy analityki chemicznej [W2-AQ-S1-018]
Podstawy analizy danych [W2-AQ-S1-023]
Podstawy chemii [W2-AQ-S1-012]
Podstawy ekologii [W2-AQ-S1-014]
Podstawy ekotoksykologii [W2-AQ-S1-031]
Podstawy geologii inżynierskiej [W2-AQ-S1-011]
Podstawy gospodarowania wodami 1 [W2-AQ-S1-040]
Podstawy gospodarowania wodami 2 [W2-AQ-S1-041]
Podstawy hydrobiologii [W2-AQ-S1-008]
Podstawy hydrogeologii [W2-AQ-S1-010]
Podstawy hydrogeologii inżynierskiej i górniczej [W2-AQ-S1-035]
Podstawy hydrologii [W2-AQ-S1-009]
Podstawy hydrotechniki [W2-AQ-S1-025]
Podstawy ichtiologii [W2-AQ-S1-034]
Podstawy informatyki i bezpieczeństwo pracy w sieci [W2-AQ-S1-007]
Podstawy matematyki i statystyki [W2-AQ-S1-005]
Podstawy meteorologii i klimatologii [W2-AQ-S1-016]
Podstawy metod chemometrycznych [W2-AQ-S1-032]
Podstawy mikrobiologii wód [W2-AQ-S1-017]
Podstawy modelowania wód podziemnych 1 [W2-AQ-S1-043]
Podstawy modelowania wód powierzchniowych 1 [W2-AQ-S1-036]
Podstawy modelowania wód powierzchniowych 2 [W2-AQ-S1-037]
Podstawy ochrony środowiska [W2-AQ-S1-024]
Podstawy rekultywacji i renaturyzacji wód [W2-AQ-S1-020]
Podstawy technologii oczyszczania i uzdatniania wód [W2-AQ-S1-039]
Podstawy zasad przygotowywania dokumentacji [W2-AQ-S1-019]
Praca dyplomowa 1 [W2-AQ-S1-050]
Praca dyplomowa 2 [W2-AQ-S1-051]
Praktyki zawodowe 1 [W2-AQ-S1-044]
Projekt inżynierski 1 [W2-AQ-S1-026]
Projekt inżynierski 2 [W2-AQ-S1-027]
Projekt inżynierski 3 [W2-AQ-S1-028]
Proseminarium inżynierskie [W2-AQ-S1-030]
Seminarium inżynierskie 1 [W2-AQ-S1-047]
Seminarium inżynierskie 2 [W2-AQ-S1-048]
Woda w mieście [W2-AQ-S1-033]
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi sformułować problem badawczy i zaproponować sposób jego rozwiązania. [W2-AQ-S1-049 _1]
AQ1_W01 [5/5] AQ1_U01 [5/5] AQ1_K01 [5/5]
Potrafi zaplanować badania i przeprowadzić je zgodnie z obowiązującymi zasadami. [W2-AQ-S1-049 _2]
AQ1_U01 [4/5] AQ1_U02 [4/5] AQ1_U03 [4/5] AQ1_K01 [4/5] AQ1_K02 [4/5]
Potrafi samodzielnie wykorzystać poznane narzędzia badawcze. [W2-AQ-S1-049 _3]
AQ1_W01 [4/5] AQ1_U02 [4/5] AQ1_K01 [4/5] AQ1_K02 [4/5] AQ1_W08 [4/5]
Umie opracować uzyskane wyniki badań, krytycznie ocenić uzyskane wyniki badań i sformułować wnioski zgodnie z obowiązującą wiedzą. [W2-AQ-S1-049 _4]
AQ1_W01 [3/5] AQ1_U02 [3/5] AQ1_K01 [3/5] AQ1_K02 [3/5] AQ1_W08 [3/5]
Potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie z zakresu nauk o wodzie oraz dokonać ustnej prezentacji zagadnień szczegółowych z zakresu nauk o wodzie zarówno w języku polskim jak i angielskim. [W2-AQ-S1-049 _5]
AQ1_W04 [3/5] AQ1_U01 [3/5] AQ1_U09 [3/5] AQ1_K02 [3/5]
Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. [W2-AQ-S1-049 _6]
AQ1_W07 [3/5] AQ1_K04 [3/5]
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy kierunkowej oraz podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. [W2-AQ-S1-049 _7]
AQ1_U11 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
seminarium [W2-AQS1- 049 fs 1] 30 Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05]  zaliczenie W2-AQ-S1-049 _1 W2-AQ-S1-049 _2 W2-AQ-S1-049 _3 W2-AQ-S1-049 _4 W2-AQ-S1-049 _5 W2-AQ-S1-049 _6 W2-AQ-S1-049 _7
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)