Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie oświaty I
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2019

Nazwa modułu: | Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie oświaty I |
---|---|
Kod modułu: | 03-MO1S-19-UzSPE |
Kod programu: | W4-S1MT19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Moduł obejmuje treści związane z charakterystyką uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole jak również treści dotyczące diagnozy funkcjonalnej w praktyce (rozpoznanie potrzeb, projektowanie wsparcia i ocena jego skuteczności; narzędzia stosowane w diagnozie funkcjonalnej. Podczas zajęć zostanie ukazane rola i znaczenie współpracy z otoczeniem szkoły w procesie wspierania rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
Wymagania wstępne: | Podstawy pedagogiki dla nauczycieli I |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
kieruje się w swych działaniach dydaktyczno-wychowawczych dobrem każdego ucznia, oraz poczuciem odpowiedzialności za jego postępy dydaktyczne, a także osobowy, integralny rozwój; [UzSPE_1] |
KN_W01 [5/5] |
ma wiedzę pedagogiczną umożliwiającą nauczycielowi skuteczną pracę wspierającą integralny rozwój ucznia/wychowanka/ oraz pomoc rodzicom w wychowaniu ich dziecka; [UzSPE_2] |
KN_W04 [4/5] |
ma umiejętności personalizowania procesu nauczania i wychowania w zależności od zdiagnozowanych zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów; [UzSPE_3] |
KN_W06 [5/5] |
ma kompetencje komunikacyjne, umożliwiające skuteczne współdziałanie z osobami zaangażowanymi w prowadzoną przez nauczyciela działalność edukacyjną; [UzSPE_4] |
KN_W02 [4/5] |
charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za integralny rozwój uczniów i podejmowane działania pedagogiczne; [UzSPE_5] |
KN_W03 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
kolokwium zaliczeniowe [UzSPE_w_1] | kolokwium zaliczeniowe zawierające pytania otwarte oraz problemowe |
UzSPE_1 |
aktywność na zajęciach [UzSPE_w_2] | aktywne uczestnictwo w wykładach |
UzSPE_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [UzSPE_fs_1] | wykłady prezentujące treści programowe wymienione w opisie modułu ilustrowane licznymi przykładami zaczerpniętymi z praktyki pedagogicznej |
15 | studiowanie zalecanej literatury |
5 |
kolokwium zaliczeniowe [UzSPE_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |