Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie oświaty I Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2019

Nazwa modułu: Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie oświaty I
Kod modułu: 03-MO1S-19-UzSPE
Kod programu: W4-S1MT19.2019
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Moduł obejmuje treści związane z charakterystyką uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole jak również treści dotyczące diagnozy funkcjonalnej w praktyce (rozpoznanie potrzeb, projektowanie wsparcia i ocena jego skuteczności; narzędzia stosowane w diagnozie funkcjonalnej. Podczas zajęć zostanie ukazane rola i znaczenie współpracy z otoczeniem szkoły w procesie wspierania rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wymagania wstępne:
Podstawy pedagogiki dla nauczycieli I
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
kieruje się w swych działaniach dydaktyczno-wychowawczych dobrem każdego ucznia, oraz poczuciem odpowiedzialności za jego postępy dydaktyczne, a także osobowy, integralny rozwój; [UzSPE_1]
KN_W01 [5/5] KN_W06 [5/5] KN_U09 [5/5]
ma wiedzę pedagogiczną umożliwiającą nauczycielowi skuteczną pracę wspierającą integralny rozwój ucznia/wychowanka/ oraz pomoc rodzicom w wychowaniu ich dziecka; [UzSPE_2]
KN_W04 [4/5] KN_U04 [4/5] KN_U08 [4/5]
ma umiejętności personalizowania procesu nauczania i wychowania w zależności od zdiagnozowanych zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów; [UzSPE_3]
KN_W06 [5/5] KN_W07 [5/5] KN_U03 [5/5]
ma kompetencje komunikacyjne, umożliwiające skuteczne współdziałanie z osobami zaangażowanymi w prowadzoną przez nauczyciela działalność edukacyjną; [UzSPE_4]
KN_W02 [4/5] KN_W04 [4/5] KN_U10 [4/5]
charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za integralny rozwój uczniów i podejmowane działania pedagogiczne; [UzSPE_5]
KN_W03 [4/5] KN_U06 [4/5] KN_K01 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium zaliczeniowe [UzSPE_w_1]
kolokwium zaliczeniowe zawierające pytania otwarte oraz problemowe
UzSPE_1 UzSPE_2 UzSPE_3 UzSPE_4 UzSPE_5
aktywność na zajęciach [UzSPE_w_2]
aktywne uczestnictwo w wykładach
UzSPE_1 UzSPE_2 UzSPE_3 UzSPE_4 UzSPE_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [UzSPE_fs_1]
wykłady prezentujące treści programowe wymienione w opisie modułu ilustrowane licznymi przykładami zaczerpniętymi z praktyki pedagogicznej
15
studiowanie zalecanej literatury
5 kolokwium zaliczeniowe [UzSPE_w_1] aktywność na zajęciach [UzSPE_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)