Konstruowanie indywidualnych programów terapeutycznych
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2019

Nazwa modułu: | Konstruowanie indywidualnych programów terapeutycznych |
---|---|
Kod modułu: | PS_W_KP |
Kod programu: | W3-SMPC19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2022/2023 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Podstawowym celem modułu jest uzupełnienie, pogłębienie , utrwalenie oraz praktyczne wykorzystanie wiedzy z zakresu diagnostyki pedagogicznej, diagnozy psychopedagogicznej , diagnozy funkcjonalnej oraz metodyki pracy edukacyjnej i terapeutycznej z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi. Moduł umożliwia zdobycie wiedzy z zakresu planowania, konstruowania, ewaluacji oraz praktycznego wdrażania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, ich podstaw prawnych i merytorycznych. Student zdobywa umiejętności pracy zespołowej oraz wykorzystywania wiedzy interdyscyplinarnej. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień. |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu: diagnostyki pedagogiki specjalnej (diagnoza funkcjonalna), terapii w pedagogice specjalnej, dydaktyki specjalnej ( w tym metodyk szczegółowych pracy z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi). |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada wiedzę dotyczącą koncepcji rehabilitacji, edukacji, resocjalizacji, terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów. [PS_W_KP_1] |
K_W05 [3/5] |
Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności na rzecz osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi sposób postępowania oraz potrafi dobierać metody i treści do ich potrzeb i możliwości. [PS_W_KP_2] |
K_U07 [4/5] |
Potrafi dostosować się do specyfiki uczniów i wdrażania efektywnych programów zwiększających ich umiejętności poznawcze i kompetencje społeczne oraz programów poprawiających integrację rówieśniczą uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PS_W_KP_3] |
K_U08 [4/5] |
Jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny, ma świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania, wykazuje cechy refleksyjnego praktyka, poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań diagnostycznych, terapeutycznych, edukacyjnych, resocjalizacyjnych, opiekuńczych, wychowawczych, pomocowych. [PS_W_KP_4] |
K_U10 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Projekt pisemny z pokazem praktycznym [PS_W_KP_w_1] | Zaplanowanie i skonstruowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla ucznia z wybraną kategorią niepełnosprawności, zaprezentowanie praktycznych umiejętności ewaluacji oraz realizacji programu. |
PS_W_KP_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PS_W_KP_fs_1] | Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy: klasyczna metoda dochodzenia
do wiedzy, metoda przypadków; metody praktyczne: metody ćwiczebne. |
30 | Studia oraz analiza literatury przedmiotu, zapoznanie się z dokumentacją diagnostyczną i orzeczniczą; zaplanowanie i przygotowanie projektu programu edukacyjno-terapeutycznego dla ucznia ze spe. |
90 |
Projekt pisemny z pokazem praktycznym [PS_W_KP_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |