Moduł kierunkowy do wyboru
Kierunek studiów: Informatyka stosowana
Kod programu: W4-S1IS19.2023

Nazwa modułu: | Moduł kierunkowy do wyboru |
---|---|
Kod modułu: | W4-IS-S1-MKW |
Kod programu: | W4-S1IS19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu kierunkowego do wyboru jest zdobycie przez studiującego wiedzy i umiejętności w zakresie objętym tematyką danego modułu, która jest dostosowywana do bieżących potrzeb interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych, odnosząc się zarówno do aspektów badawczych, jak i oczekiwań branży IT i pokrewnych działów gospodarki.
W ramach modułu kierunkowego do wyboru są do zrealizowania 3 przedmioty w semestrze (3 x 5 punktów ECTS) |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
posiada wiedzę specjalistyczną z zakresu tematyki modułów kierunkowych, proponowanych do wyboru [IS-S1-MKW_1] |
IS1_W07 [5/5] |
do rozwiązywania zadań inżynierskich w różnych dziedzinach potrafi wykorzystać wiedzę specjalistyczną z zakresu modułów kierunkowych, proponowanych do wyboru [IS-S1-MKW_2] |
IS1_U11 [5/5] |
potrafi myśleć w kategoriach przedsiębiorczości, uwzględniając koszty, efekty ekonomiczne, rachunek zysków i strat, opłacalność, podejścia kompromisowe i/lub alternatywne w rozwiązywaniu zadań inżynierskich w różnych dziedzinach, biorąc pod uwagę cele i skalę podejmowanych działań. [IS-S1-MKW_3] |
IS1_U09 [4/5] |
potrafi korzystać z anglojęzycznej literatury informatycznej i dokumentacji technicznej [IS-S1-MKW_4] |
IS1_U04 [4/5] |
ma świadomość ograniczeń własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia się i podnoszenia kwalifikacji [IS-S1-MKW_5] |
IS1_K01 [4/5] |
potrafi określić kierunki dalszego uczenia się oraz zrealizować proces samokształcenia się z wykorzystaniem źródeł i zasobów bibliotecznych, źródeł elektronicznych i baz danych [IS-S1-MKW_6] |
IS1_U02 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [IS-S1-MKW_fs_1] | 15 |
Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
IS-S1-MKW_1 |
laboratorium [IS-S1-MKW_fs_2] | 45 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Projektowanie [e04] Praktyka badawcza [e08] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
IS-S1-MKW_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |