Algorytmy i programowanie
Kierunek studiów: Informatyka stosowana
Kod programu: W4-S1IS19.2023

Nazwa modułu: | Algorytmy i programowanie |
---|---|
Kod modułu: | W4-IS-S1-AP |
Kod programu: | W4-S1IS19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 6 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zdobycie przez studiującego wiedzy i umiejętności w zakresie następujących treści kształcenia:
1. Programowanie imperatywne w języku Python.
2. Podprogramy w języku Python - funkcje i procedury.
3. Otwarte biblioteki dla języka Python. Korzystanie z istniejących projektów oraz tworzenie własnych.
4. Modelowanie i rozwiązywanie praktycznych problemów z użyciem programowania w języku Python.
5. Wizualizacja danych wyjściowych.
6. Metoda brute-force a zaawansowane algorytmy.
7. Algorytmy iteracyjne i rekurencyjne. Implementacja wybranych algorytmów.
8. Wybrane narzędzia programistyczne dla języka Python. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna pojęcie algorytmu i różne sposoby jego implementacji; zna podstawowe własności algorytmów; [IS-S1-AP_1] |
IS1_W02 [3/5] |
rozumie idee i ograniczenia programowania imperatywnego; zna różnicę między metodą BFI a podejściem algorytmicznym; [IS-S1-AP_2] |
IS1_W02 [3/5] |
potrafi korzystać z dostępnych bibliotek programistycznych; [IS-S1-AP_3] |
IS1_U05 [3/5] |
potrafi w praktyczny sposób zaprojektować program rozwiązujący zadany problem; [IS-S1-AP_4] |
IS1_U05 [3/5] |
rozumie potrzebę programowania z użyciem zaawansowanych algorytmów; zna różnicę między stadium larwalnym programów a gotowymi aplikacjami; [IS-S1-AP_5] |
IS1_W05 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [IS-S1-AP_fs_1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
IS-S1-AP_1 |
laboratorium [IS-S1-AP_fs_2] | 30 |
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Praca z komputerem [d01] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
IS-S1-AP_1 |
konwersatorium [IS-S1-AP_fs_3] | 15 |
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
IS-S1-AP_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |