Degradacja biomateriałów
Kierunek studiów: Inżynieria materiałowa
Kod programu: W4-S1MA19.2023
| Nazwa modułu: | Degradacja biomateriałów |
|---|---|
| Kod modułu: | IM1A_DBIOM |
| Kod programu: | W4-S1MA19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Degradacja Biomateriałów ma na celu zapoznanie studentów ze zjawiskami degradacji biomateriałów pod wpływem środowiska biologicznego oraz wyzwaniami związanymi z rozwojem biomateriałów w zakresie zrównoważonej inżynierii tkanek. Moduł ma zaznajomić studentów z kluczowymi pojęciami i definicjami związanymi z procesami degradacji biomateriałów oraz istotą oddziaływania środowiska biologicznie aktywnego na biomateriały. Moduł ma zapewnić studentom znajomość sposobów oceny biozgodności biomateriałów oraz wyrobów medycznych w warunkach in vitro i in vivo. Moduł ma umożliwić studentom poznanie współczesnych metod określania szybkości procesów degradacji biomateriałów i identyfikacji produktów degradacji oraz sposobów badania reakcji tkanek na produkty degradacji biomateriałów. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Posiadanie wiedzy w zakresie trwałości biomateriałów, metod badan biomateriałów wraz z charakterystyką procesów degradacji. [IM1A_DB_1] |
IM1A_W02 [3/5] |
Umiejętność rozpoznania na drodze doświadczalnej i opisu wpływu czasu oraz sposobu degradacji na wybrane właściwości fizyczne i chemiczne biomateriałów. [IM1A_DB_2] |
IM1A_U04 [3/5] |
Umiejętność objaśnia zagadnień związanych z doborem materiałów biomedycznych, funkcjonalnością wyrobu w środowisku biologicznym. [IM1A_DB_3] |
IM1A_U02 [3/5] |
Umiejętność wykorzystania posiadanej wiedzy do przygotowania stanowiska pracy, realizacji przydzielonego zadania i opracowania szczegółowej dokumentacji z jego realizacji. [IM1A_DB_4] |
IM1A_U01 [3/5] |
Posiadanie wiedzy na temat trendów rozwojowych i nowych osiągnięć w dziedzinie biomateriałów oraz świadomości konieczności regularnego aktualizowania tej wiedzy. [IM1A_DB_5] |
IM1A_W08 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [IM1A_DB_fs_1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] |
egzamin |
IM1A_DB_1 |
| laboratorium [IM1A_DB_fs_2] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Pokaz/demonstracja [c06] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
IM1A_DB_2 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||