Matematyka w naukach o Ziemi
Kierunek studiów: Inżynieria zagrożeń środowiskowych
Kod programu: W2-S1IZ19.2023

Nazwa modułu: | Matematyka w naukach o Ziemi |
---|---|
Kod modułu: | W2-IZ-S1-001 |
Kod programu: | W2-S1IZ19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem treści kształcenia jest zapoznanie się z podstawowymi pojęciami i metodami obliczeniowymi w matematyce, a w szczególności:
1)Usystematyzowanie wiedzy na temat zbiorów, funkcji i ich własności.
2)Poznanie podstaw rachunku macierzowego i rozwiązywania układu równań liniowych
3)Poznanie podstaw rachunku różniczkowego i całkowego oraz przykładów ich zastosowania.
Zadania służące biegłemu wykonywaniu:
1)użytecznych przekształceń wyrażeń wymiernych i niewymiernych (np. obliczenia odległości między dwoma punktami na Ziemi),
2)prostych operacji na macierzach;
3)obliczeń pól obszaru płaszczyzny, długość łuki i objętości bryły obrotowej, wykorzystując odpowiednie całki.
a także wykorzystaniu:
1)własności funkcji, zwłaszcza wykładniczej, logarytmicznej i trygonometrycznych do rozwiązywania podstawowych zadań
2)metod rachunku różniczkowego do wyznaczania ekstremów funkcji i zbadania jej przebiegu.
|
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
realizacja modułu umożliwia krytyczną ocenę uzyskanej wiedzy, rozwijanie umiejętności analitycznych, poszukiwanie różnych rozwiązań problemu [K01] |
K01 [3/5] |
wzmocnienie umiejętności zastosowania nabytej wiedzy z zakresu matematyki w rozwiązywaniu zadań, w tym także zadań o charakterze inżynierskim [U01] |
U01 [3/5] |
celem modułu jest ugruntowanie oraz pogłębienie wiedzy z zakresu matematyki ogólnej [W01] |
W01 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W2-IZ-S1-001_fs_1] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Praktyka [e05] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |