Podstawy ochrony środowiska
Kierunek studiów: Aquamatyka - interdyscyplinarne gospodarowanie środowiskami wodnymi
Kod programu: W2-S1AQ20.2023

Nazwa modułu: | Podstawy ochrony środowiska |
---|---|
Kod modułu: | W2-AQ-S1-024 |
Kod programu: | W2-S1AQ20.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Realizacja modułu Ochrona środowiska pozwoli poznać zakres działań człowieka i przyrody ukierunkowanych na poprawę funkcjonowania środowiska wodnego po zmianach jakie w nim zachodzą na skutek antropopresji jak i przekształcających zjawisk naturalnych. Pozwoli również na poznanie głównych metod i technologii wykorzystywanych w identyfikacji zanieczyszczeń środowiska i wód i działaniach naprawczych a także instrumentów prawnych pozwalających na racjonalność gospodarowania zasobami środowiska w tym wodami w oparciu o case study. Student zapoznany zostanie z efektami działań na rzecz poprawy stanu, w tym kreowania elementów środowiska a także sposobami zagospodarowania środowiska, celem
przywrócenia funkcji pełnionych przez jego elementy. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): |
Monitoring stanu i zasobów wód [W2-AQ-S1-015]
Podstawy ekologii [W2-AQ-S1-014] Podstawy hydrobiologii [W2-AQ-S1-008] Podstawy hydrogeologii [W2-AQ-S1-010] Podstawy hydrologii [W2-AQ-S1-009] |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Identyfikuje przedmiot i zakres ochrony wód jako nauki interdyscyplinarnej w odniesieniu do ochrony środowiska. [W2-AQ-S1-024 _1] |
AQ1_W01 [4/5] |
Wyjaśnia podstawowe pojęcia stosowane w ochronie środowiska i definiuje problemy wynikające z użytkowania zasobów wodnych, [W2-AQ-S1-024 _2] |
AQ1_W01 [3/5] |
Rozumie i przedstawia zależności między działalnością człowieka a przekształceniami środowiska w tym hydrosfery i jej funkcjonowaniem. [W2-AQ-S1-024 _3] |
AQ1_W01 [4/5] |
Ocenia rodzaj i zakres wpływów na elementy środowiska wód. [W2-AQ-S1-024 _4] |
AQ1_W01 [3/5] |
Zna instrumenty i narzędzia formalno-prawne stosowane w ochronie środowiska. [W2-AQ-S1-024 _5] |
AQ1_W04 [3/5] |
Przedstawia przyczyny powstawania zanieczyszczeń wód i sposoby ich ograniczania, w tym podstawowe technologie, wykorzystywane w tym celu. [W2-AQ-S1-024 _6] |
AQ1_W01 [3/5] |
Identyfikuje korzyści wynikające z działań na rzecz ochrony wód w zakresie środowiskowym i gospodarczym [W2-AQ-S1-024 _7] |
AQ1_W01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W2-AQ-S1 _024_fs_1] | 10 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
zaliczenie |
W2-AQ-S1-024 _1 |
laboratorium [W2-AQ-S1 _024_fs_2] | 20 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] |
zaliczenie |
W2-AQ-S1-024 _3 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |