Kartowanie wgłębne i modelowanie 3D budowy geologicznej Kierunek studiów: Geologia
Kod programu: W2-S2GE19.2022

Nazwa modułu: Kartowanie wgłębne i modelowanie 3D budowy geologicznej
Kod modułu: 2GE-502
Kod programu: W2-S2GE19.2022
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem modułu Kartowanie wgłębne i modelowanie 3D budowy geologicznej jest zapoznanie studenta z zasadami sporządzania wgłębnych map i przekrojów geologicznych. Na zajęciach omawia się i praktycznie stosuje metody konstruowania różnego typu wgłębnych map izoliniowych, strukturalnych, geologicznych oraz tektonicznych. Omawia się cele, zadania i etapy badań wgłębnych oraz metody sporządzania opracowań kartograficznych opisujących i ilustrujących te badania. Stosowane są konwencjonalne oraz komputerowe metody interpretacji wgłębnych struktur geologicznych i ich właściwości. Prezentowane są metody interpretacji wgłębnych struktur geologicznych w poszukiwaniach zasobów naturalnych. Przedstawiane są przykłady wgłębnych opracowań kartograficznych i cyfrowych, wykonane w procesach poszukiwania, dokumentowania, szacowania zasobów oraz wyjaśnia się znaczenie takich opracowań dla gospodarowania złożami surowców naturalnych.
Wymagania wstępne:
Znajomość geologii fizycznej i regionalnej, podstawy realizowane w ramach modułów: Kartowanie geologiczne, Tektonika i geologia strukturalna.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna rodzaje map wgłębnych i map górniczych. [2GE-502-1]
2GE_W1 [1/5] 2GE_W3 [1/5]
Zna i stosuje metody interpolacji i interpretacji wgłębnych danych geologicznych i geofizycznych. [2GE-502-2]
2GE_W1 [1/5] 2GE_W3 [1/5] 2GE_U1 [2/5] 2GE_U2 [1/5] 2GE_U3 [1/5]
Potrafi wykreślać mapy strukturalne, mapy miąższości, geologiczne mapy odkryte i mapy paleogeologiczne oraz przekroje geologiczne korelacyjne, strukturalne i ilustracyjne. [2GE-502-3]
2GE_W1 [1/5] 2GE_U1 [1/5] 2GE_U2 [1/5] 2GE_K1 [1/5] 2GE_K2 [1/5]
Rozumie znaczenie kartograficznych i cyfrowych opracowań wgłębnych dla poszukiwania zasobów naturalnych, ich dokumentowania, szacowania i gospodarowania nimi. [2GE-502-4]
2GE_W4 [1/5] 2GE_U1 [1/5] 2GE_U2 [1/5] 2GE_K2 [1/5] 2GE_K3 [1/5] 2GE_K4 [1/5]
Zna zasady tworzenia modeli numerycznych oraz ich możliwości zastosowania i ograniczenia do rozwiązywania zagadnień związanych z procesami geologicznymi. [2GE-502-5]
2GE_U1 [2/5] 2GE_U2 [1/5] 2GE_U9 [1/5] 2GE_K1 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie [2GE-502-w-1]
Sprawdzian dotyczący zagadnień związanych z interpretacją wgłębnych map i modeli geologicznych.
2GE-502-1 2GE-502-2 2GE-502-3 2GE-502-4 2GE-502-5
Ocena prac projektowych [2GE-502-w-2]
Ocena projektów wykonanych przez studenta metodami tradycyjnymi oraz wykorzystaniem oprogramowania komputerowego
2GE-502-1 2GE-502-2 2GE-502-3 2GE-502-4 2GE-502-5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [2GE-502-fs-1]
Prezentacje multimedialne, przykłady zastosowania oprogramowania komputerowego, przedstawienie przykładów autentycznych opracowań wgłębnych i modeli 3D.
15
Lektura uzupełniająca, praca z podręcznikiem i literaturą naukową wymagająca samodzielnego przyswojenia wiedzy.
20 Zaliczenie [2GE-502-w-1]
laboratorium [2GE-502-fs-2]
Wykonanie analogowych i cyfrowych projektów kartograficznych oraz modeli 3D. W skład projektów wchodzą podstawowe zestawy map wgłębnych, przekroje geologiczne, profile geologiczne, opis tekstowy.
15
Samodzielna lektura wskazanych tekstów, analiza materiałów kartograficznych i przyswojenie przekazanej przez prowadzącego wiedzy.
25 Ocena prac projektowych [2GE-502-w-2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)