Teorie językoznawcze
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S2FS19.2022
| Nazwa modułu: | Teorie językoznawcze |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FS2-TJ-21-01 |
| Kod programu: | W1-S2FS19.2022 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Moduł Teorie językoznawcze to konwersatorium poświęcone zagadnieniom wiedzy o języku. Skupia się na przedstawieniu problemów teoretycznych związanych z wybranymi teoriami językoznawczymi XX wieku. Uwaga prowadzącego skupiona jest na kształtowaniu u studentów umiejętności zastosowania narzędzi opisu właściwych dla omawianych koncepcji językoznawczych do własnych badań prowadzonych w ramach językoznawczego seminarium magisterskiego. |
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student ma usystematyzowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę, obejmującą metodologie oraz istotne zagadnienia z zakresu językoznawstwa. [W1-FS2-TJ-21_1] |
K_W03 [3/5] |
Student zna i rozumie historyczne i współczesne kierunki oraz metody badawcze w obrębie teorii językoznawczych. [W1-FS2-TJ-21_2] |
K_W06 [3/5] |
Student potrafi zanalizować krytycznie, zinterpretować, ocenić i opracować wybrane zagadnienia teoretyczne, zaprezentować je w formie ustnej lub pisemnej, dokonując syntezy posiadanej wiedzy, zgodnie z metodologią językoznawczą. [W1-FS2-TJ-21_3] |
K_U02 [2/5] |
Student potrafi prowadzić dyskusję na tematy dotyczące zagadnień związanych z kierunkiem filologia słowiańska z zakresu językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [W1-FS2-TJ-21_4] |
K_U09 [2/5] |
Student jest gotów do krytycznej oceny wiedzy własnej i odbieranych informacji z zakresu teorii językoznawczych. [W1-FS2-TJ-21_5] |
K_K01 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Aktywność w dyskusji dydaktycznej [W1-FS2-TJ-21_w_1] | Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy na podstawie dyskusji i stopnia przygotowania do zajęć, aktywności na zajęciach, znajomości lektur. |
W1-FS2-TJ-21_1 |
| Referat lub prezentacja multimedialna [W1-FS2-TJ-21_w_2] | Praca przygotowana przez studenta samodzielnie na temat wybranego zagadnienia, weryfikująca sposób jego przedstawienia, trafność doboru materiału egzemplifikacyjnego
w języku kierunkowym, umiejętność łączenia i porządkowania wiedzy wyniesionej z zajęć
z wiedzą zdobywaną podczas samodzielnej lektury. W ramach pracy projektowej studenci przygotowują, w nawiązaniu do omawianych na zajęciach teorii językoznwczych
oraz wybranych pozycji z literatury przedmiotu, bazę metodologiczną dla własnych badań prowadzonych w ramach seminarium magisterskiego. |
W1-FS2-TJ-21_1 |
| Egzamin [W1-FS2-TJ-21_w_3] | Egzamin pisemny lub ustny weryfikujący stopień opanowania wiedzy z zakresu treści programowych modułu oraz umiejętność zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce. |
W1-FS2-TJ-21_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [W1-FS2-TJ -21_fs_1] | Metody:
- podające (wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnianie, opis, prezentacja).
- problemowe (konwersatorium, dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych). |
30 | Bieżące przygotowanie do zajęć.
Lektura tekstów źródłowych.
Przygotowanie referatu lub prezentacji multimedialnej.
Przygotowanie do egzaminu i udział w nim. |
50 |
Aktywność w dyskusji dydaktycznej [W1-FS2-TJ-21_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||