Teorie językoznawcze Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S2FS19.2022

Nazwa modułu: Teorie językoznawcze
Kod modułu: W1-FS2-TJ-21-01
Kod programu: W1-S2FS19.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł Teorie językoznawcze to konwersatorium poświęcone zagadnieniom wiedzy o języku. Skupia się na przedstawieniu problemów teoretycznych związanych z wybranymi teoriami językoznawczymi XX wieku. Uwaga prowadzącego skupiona jest na kształtowaniu u studentów umiejętności zastosowania narzędzi opisu właściwych dla omawianych koncepcji językoznawczych do własnych badań prowadzonych w ramach językoznawczego seminarium magisterskiego.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma usystematyzowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę, obejmującą metodologie oraz istotne zagadnienia z zakresu językoznawstwa. [W1-FS2-TJ-21_1]
K_W03 [3/5]
Student zna i rozumie historyczne i współczesne kierunki oraz metody badawcze w obrębie teorii językoznawczych. [W1-FS2-TJ-21_2]
K_W06 [3/5]
Student potrafi zanalizować krytycznie, zinterpretować, ocenić i opracować wybrane zagadnienia teoretyczne, zaprezentować je w formie ustnej lub pisemnej, dokonując syntezy posiadanej wiedzy, zgodnie z metodologią językoznawczą. [W1-FS2-TJ-21_3]
K_U02 [2/5]
Student potrafi prowadzić dyskusję na tematy dotyczące zagadnień związanych z kierunkiem filologia słowiańska z zakresu językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [W1-FS2-TJ-21_4]
K_U09 [2/5]
Student jest gotów do krytycznej oceny wiedzy własnej i odbieranych informacji z zakresu teorii językoznawczych. [W1-FS2-TJ-21_5]
K_K01 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Aktywność w dyskusji dydaktycznej [W1-FS2-TJ-21_w_1]
Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy na podstawie dyskusji i stopnia przygotowania do zajęć, aktywności na zajęciach, znajomości lektur.
W1-FS2-TJ-21_1 W1-FS2-TJ-21_2 W1-FS2-TJ-21_3 W1-FS2-TJ-21_4 W1-FS2-TJ-21_5
Referat lub prezentacja multimedialna [W1-FS2-TJ-21_w_2]
Praca przygotowana przez studenta samodzielnie na temat wybranego zagadnienia, weryfikująca sposób jego przedstawienia, trafność doboru materiału egzemplifikacyjnego w języku kierunkowym, umiejętność łączenia i porządkowania wiedzy wyniesionej z zajęć z wiedzą zdobywaną podczas samodzielnej lektury. W ramach pracy projektowej studenci przygotowują, w nawiązaniu do omawianych na zajęciach teorii językoznwczych oraz wybranych pozycji z literatury przedmiotu, bazę metodologiczną dla własnych badań prowadzonych w ramach seminarium magisterskiego.
W1-FS2-TJ-21_1 W1-FS2-TJ-21_2 W1-FS2-TJ-21_3 W1-FS2-TJ-21_5
Egzamin [W1-FS2-TJ-21_w_3]
Egzamin pisemny lub ustny weryfikujący stopień opanowania wiedzy z zakresu treści programowych modułu oraz umiejętność zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce.
W1-FS2-TJ-21_1 W1-FS2-TJ-21_2 W1-FS2-TJ-21_3 W1-FS2-TJ-21_4 W1-FS2-TJ-21_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [W1-FS2-TJ -21_fs_1]
Metody: - podające (wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnianie, opis, prezentacja). - problemowe (konwersatorium, dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych).
30
Bieżące przygotowanie do zajęć. Lektura tekstów źródłowych. Przygotowanie referatu lub prezentacji multimedialnej. Przygotowanie do egzaminu i udział w nim.
50 Aktywność w dyskusji dydaktycznej [W1-FS2-TJ-21_w_1] Referat lub prezentacja multimedialna [W1-FS2-TJ-21_w_2] Egzamin [W1-FS2-TJ-21_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)