Pedagogika ogólna
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2020

Nazwa modułu: | Pedagogika ogólna |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PED_OG |
Kod programu: | W3-SMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia Pedagogiki ogólnej planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną one pogłębione przez pracę własną studenta.
Celem modułu jest poszerzenie pedagogicznej wiedzy studentów oraz ukazanie jej (po)nowoczesnego kontekstu. Treści dydaktyczne realizowane w module mogą się przyczynić do pogłębienia kultury pedagogicznej studenta przez wysiłek samokształceniowy. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student określa podstawy teoretyczne pedagogiki jako dyscypliny: przedmiot badań, paradygmaty, współpraca z innymi naukami; wyjaśnia etymologię i podaje warianty znaczeń podstawowych pojęć pedagogicznych; zna powiązania pedagogiki i filozofii oraz uzasadnia antropologiczne i aksjologiczne podstawy wychowania; ma wiedzę na temat tworzenia wartościowego środowiska wychowawczego. (A.1.W2.; A.1.U1.) [PPW_PED_OG _1] |
K_W01 [5/5] |
Student zna w zarysie historyczny rozwój pedagogiki; zna klasyczne i współczesne koncepcje kształcenia oraz ich uwarunkowania. (A.1.W1.) [PPW_PED_OG _2] |
K_W02 [5/5] |
Student jest przekonany o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, podejmowania refleksji etycznej i przestrzegania zasad etyki zawodowej w pracy pedagogicznej. (A.1.W3.; A.1.U4.; A.1.U6.; A.1.K4.) [PPW_PED_OG _3] |
K_K01 [4/5] |
Student jest gotów do doceniania wartości zawartych w tradycji pedagogiki; ujawnia dyspozycję do pogłębiania własnej kultury pedagogicznej przez wysiłek samokształceniowy, poszukuje intelektualnych przebudzeń i inspiracji kulturowych; ma świadomość aksjologicznego bogactwa i skomplikowania problematyki badań pedagogicznych. (A.1.W3.; A.1.U4.; A.1.K3.) [PPW_PED_OG _4] |
K_K07 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [PPW_PED_OG_w_1] | Komponent modułu Pedagogika ogólna kończy się egzaminem pisemnym lub ustnym obejmującym znaczną część treści /działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie modułu. |
PPW_PED_OG _1 |
kolokwium [PPW_PED_OG_w_2] | W ramach ćwiczeń przewidziane jest kolokwium z zakresu podstawowych pojęć pedagogicznych, kontekstów pedagogiki jako nauki i jako działania praktycznego. |
PPW_PED_OG _1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_PED_OG _fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
Wykład problemowy |
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
15 |
Egzamin [PPW_PED_OG_w_1] |
ćwiczenia [PPW_PED_OG _fs_2] | Dyskusja, praca w grupach, analiza tekstu. |
15 | Student przygotowuje pracę pisemną. |
15 |
kolokwium [PPW_PED_OG_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |