Seminarium 3
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2020

Nazwa modułu: | Seminarium 3 |
---|---|
Kod modułu: | PPW_Se3 |
Kod programu: | W3-SMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Opis: | Seminarium to moduł kształcenia, realizowany przez 4 semestry. Po każdym semestrze student powinien osiągnąć, specyficzne dla każdego semestru modułu, efekty kształcenia. Przedstawione efekty planuje się osiągnąć w seminaryjnej formie kształcenia oraz ukierunkowanej pracy własnej studenta w 3 semestrze realizacji zajęć seminaryjnych. |
Wymagania wstępne: | Wymagane uzyskanie efektów kształcenia modułu seminarium 2 |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student dysponuje uporządkowaną wiedzą na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki obejmującą terminologię, teorie i metodykę. (A.2.W1., A.1.W2.) [PPW_ Se3_1] |
K_W01 [3/5] |
Student posiada umiejętności obserwowania, wyszukiwania, przetwarzania, informacji na temat zjawisk, społecznych rozmaitej natury przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych. (A.3.U2.) [PPW_ Se3_2] |
K_U01 [2/5] |
Student wykorzystuje i integruje wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych. (A.2.U1., A.3.K2.) [PPW_ Se3_3] |
K_U03 [3/5] |
Student w klarowny, spójny i precyzyjny sposób wypowiada się w mowie i piśmie; umiejętnie konstruuje rozbudowane ustne i pisemne uzasadnienia na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin. (K.W4., K.W.8., A.1.U1.) [PPW_ Se3_4] |
K_U15 [1/5] |
Student posiada umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze. (K.W.2.) [PPW_ Se3_5] |
K_U18 [3/5] |
Student posiada przekonanie docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny i budowania warsztatu pracy pedagoga. (A.1.K2., A.2.K1., A.2.K2.) [PPW_ Se3_6] |
K_K01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Praca pisemna [PPW_ Se3_ w_ 1] | Seminarium - semestr 3 zakończone jest zaliczeniem z oceną uzyskiwanym na podstawie
przedstawionego projektu analizy i interpretacji badanego zjawiska, procesu, czy też
zdarzenia, podjętych w eksploracji. Student przedstawia całość zgromadzonych surowych
wyników zrealizowanych badań pedagogicznych, a także wstępną wersję ich opracowania. |
PPW_ Se3_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
seminarium [PPW_ Se3_ fs _1] | dyskusja realizowana z grupą seminaryjną; konsultacje indywidualne /korespondencja elektroniczna; |
30 | Student uzupełnia informacje badawcze w oparciu o literaturę przedmiotu. Student przedstawi pisemny projekt analizy i interpretacji problemu badawczego - całość zgromadzonych wyników zrealizowanych badań pedagogicznych, a także ramową ich prezentację. |
120 |
Praca pisemna [PPW_ Se3_ w_ 1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |