Pedagogika przedszkolna
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2020

Nazwa modułu: | Pedagogika przedszkolna |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PED_PRZED |
Kod programu: | W3-SMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | W wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie pedagogiki przedszkolnej. Zna prawidłowości psychofizycznego rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, zasady wychowania i nauczania dzieci w przedszkolnym, funkcjonowanie systemu opieki i edukacji dzieci przedszkolnych. Efekty kształcenia pedagogicznego oraz nauczycielskiego zostaną osiągnięte w trakcie wykładów, w ramach ćwiczeń i pracy własnej studenta. |
Wymagania wstępne: | Wiadomości z zakresu pedagogiki ogólnej |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna główne środowiska wychowawcze, ich specyfiki i procesy w nich zachodzące (A.2.W1., A.2.W2) [PPW_PED_PRZED_1] |
K_W04 [4/5] |
Student zna strukturę i funkcje systemu oświaty oraz alternatywnych form edukacji: podstawy, cele, organizację oraz funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych (A.2.W1., A.2.W3.,A.2.U3) [PPW_PED_PRZED_2] |
K_W05 [5/5] |
Student potrafi wykorzystywać w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się i nauczania, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych dzieci lub uczniów oraz grupy (A.2.W1., A.2.W3) [PPW_PED_PRZED_3] |
K_U03 [4/5] |
Student jest przekonany o sensie projektowania działań zmierzających do rozwoju przedszkola lub szkoły oraz stymulowania poprawy jakości pracy tych instytucji (A.2.W1., A.2.W3.,A.2.K4) [PPW_PED_PRZED_4] |
K_K08 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin pisemny [PPW_PED_PRZED_w_1] | Egzamin pisemny obejmujący zagadnienia realizowane w formie wykładów i ćwiczeń z
przedmiotu Pedagogika przedszkolna. |
PPW_PED_PRZED_1 |
Prace praktyczno-metodyczne [PPW_PED_PRZED_w_2] | Metodyczne ujęcie zagadnień merytorycznych z zakresu pedagogiki przedszkolnej w sposób przystępny dla dzieci w wieku przedszkolnym na podane tematy |
PPW_PED_PRZED_3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW _PED_P_ fs_ 1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
15 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie do egzaminu |
15 |
Egzamin pisemny [PPW_PED_PRZED_w_1] |
ćwiczenia [PPW_PED_ P_ fs_ 2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych |
15 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie pracy zaliczeniowej; przygotowanie się do kolokwium |
15 |
Prace praktyczno-metodyczne [PPW_PED_PRZED_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |