Praca z dzieckiem zdolnym
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2020

Nazwa modułu: | Praca z dzieckiem zdolnym |
---|---|
Kod modułu: | PPW_ZDOL |
Kod programu: | W3-SMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł praca z dzieckiem zdolnym obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z dzieckiem zdolnym w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej z zakresu zdolności, aby prowadzić skuteczną edukację twórczą. Student posiada wiedzę na temat zdolności i potrafi profesjonalnie projektować i zrealizować proces dydaktyczny, w toku którego rozwijana jest twórcza osobowość dziecka.
Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach ćwiczeń i pracy własnej studentów oraz praktyk. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu Pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz innych subdyscyplin pedagogicznych; wiedza ogólna |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie podstawy filozofii wychowania i aksjologii pedagogicznej oraz potrafi je odnieść do osobowego, integralnego rozwoju dziecka lub ucznia zdolnego (H.W1) [PPW_ZDOL _1] |
K_W01 [5/5] |
Student zna i rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowania i kształcenia dzieci zdolnych (H.W3) [PPW_ZDOL _2] |
K_W11 [4/5] |
Student zna i rozumie zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym, wynikające z opóźnień, zaburzeń lub przyspieszenia rozwoju oraz uwarunkowane wpływem czynników środowiskowych i sposoby dostosowania do nich zadań rozwojowych i edukacyjnych (F.W1) [PPW_ZDOL _3] |
K_W13 [5/5] |
Student potrafi rozpoznać potrzeby, możliwości i uzdolnienia dzieci lub uczniów oraz projektować i prowadzić działania pedagogiczne, a także planować , realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania (F.U2) [PPW_ZDOL _4] |
K_U02 [5/5] |
Student potrafi wykorzystać w swojej codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się i nauczania, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych dzieci lub uczniów oraz grupy (F.U2) [PPW_ZDOL _5] |
K_U03 [3/5] |
Student potrafi skutecznie animować i monitorować realizację zespołowych działań edukacyjnych dzieci lub uczniów, z wykorzystaniem różnorodnych rodzajów zabaw (F.U3) [PPW_ZDOL _6] |
K_U08 [3/5] |
Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne (F.K2) [PPW_ZDOL _7] |
K_K01 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace praktyczne [PPW_ZDOL _w_1] | Sprawdzenie wiedzy ujętej w problematyce ćwiczeń |
PPW_ZDOL _1 |
Prace praktyczno-metodyczne [PPW_ZDOL_w_2] | Metodyczne ujęcie zagadnień merytorycznych z zakresu zdolności dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym |
PPW_ZDOL _4 |
Praca pisemna, dyskusja [PPW_ZDOL_w_3] | Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w dydaktyce zdolności |
PPW_ZDOL _5 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW__ZDOL _fs_1] | Metoda rozmowy, poglądowa, poszukująca; Metody waloryzacyjne, poszukujące, działania praktycznego |
15 | Studia nad literaturą z zakresu rozwoju zdolności; Przygotowanie materiałów i organizacja procesu twórczego |
45 |
Prace praktyczne [PPW_ZDOL _w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |