Moduł do wyboru: Innowacje w pracy nauczyciela
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2020

Nazwa modułu: | Moduł do wyboru: Innowacje w pracy nauczyciela |
---|---|
Kod modułu: | PPW_INN |
Kod programu: | W3-SMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1). Wyjściowa dla programu 2019/2020 propozycja modułów do wyboru, to m.in.: Doświadczenia i eksperymenty we wprowadzaniu informacji o świecie przyrody- Program autorski.
W wyniku realizowanych zajęć student posiądzie pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie innowacyjnych metod i form pracy z dzieckiem. Student ma poznać wybrane innowacje pedagogiczne i sposób planowania, wdrażania i ewaluacji wybranego programu autorskiego w przedszkolu i szkole podstawowej w klasach I-III. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa, ogólna wiedza z zakresu psychologii rozwojowej dziecka w wieku przedszkolnym oraz innych subdyscyplin pedagogicznych; wiedza ogólna |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać. W szczególności procesy związane z wychowaniem i kształceniem dzieci i uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem fazy wczesnego, średniego i późnego dzieciństwa, w perspektywie interdyscyplinarnej: psychologicznej, pedagogicznej, aksjologicznej i socjologicznej(A.2.W2) [PPW_INN_1] |
K_W02 [4/5] |
Ma wiedzę o strukturze i funkcjach systemu oświaty oraz alternatywnych formach edukacji: celach, podstawach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych. Zna i rozumie typy, cele i zasady funkcjonowania instytucji edukacyjnych przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów w młodszym wieku szkolnym; cele i zasady współpracy przedszkola lub szkoły z podmiotami zewnętrznymi oraz modele, funkcje, szanse i zagrożenia współpracy; sposoby radzenia sobie z problemami wychowawczymi dzieci lub uczniów i rozwiązywania ich we współpracy z rodziną i otoczeniem dziecka lub ucznia, specyfikę pracy z dziećmi lub uczniami z doświadczeniem migracyjnym, a także sposoby budowania swojego autorytetu w relacjach zawodowych i we współpracy z zespołem nauczycieli oraz z innymi podmiotami procesu wychowania i kształcenia (A.2.W5). [PPW_INN_2] |
K_W05 [4/5] |
Zna i rozumie role innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy (A.2.W5). [PPW_INN_3] |
K_U01 [4/5] |
Potrafi wykorzystywać w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się i nauczania, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych dzieci lub uczniów oraz grupy.
W podejmowanych działaniach potrafi rozpoznawać i identyfikować style wychowania w praktyce edukacyjnej, wskazywać ich wartościowe cechy i zagrożenia dla podmiotowości dziecka lub ucznia Na tej podstawie umie organizować wartościowe rozwojowo i społecznie środowisko wychowawcze oraz wspierać dzieci lub uczniów w wyrażaniu swojej indywidualności w sposób twórczy (A.2.U2, A.2.U4) [PPW_INN_4] |
K_K08 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Zaliczenie [PPW_INN _w_1] | Sprawdzenie wiedzy ujętej w problematyce ćwiczeń |
PPW_INN_3 |
Prezentacja multimedialnego referatu [PPW_INN_w_2] | Przedstawienie referatu w postaci elektronicznej –związanego z treściami realizowanymi podczas ćwiczeń |
PPW_INN_4 |
Kolokwium [PPW_INN_w_3] | Kolokwium obejmuje zagadnienia realizowane podczas ćwiczeń |
PPW_INN_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_INN _fs_1] | Metoda uczenia się we współpracy, Dyskusja, Metoda działań praktycznych, Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej oraz felietonu filmowego |
15 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie do pracy zaliczeniowej - opracowania multimedialnego referatu |
75 |
Zaliczenie [PPW_INN _w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |