Moduł do wyboru: Metody aktywizujące w edukacji
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2020

Nazwa modułu: | Moduł do wyboru: Metody aktywizujące w edukacji |
---|---|
Kod modułu: | PPW_MET_AKT |
Kod programu: | W3-SMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1). Wyjściowa dla programu 2019/2020 propozycja modułów do wyboru, to m.in.: Metody integracyjne i możliwości ich wykorzystania; Metody twórczego rozwiązywania problemów; Metody pracy we współpracy.
Moduł metody aktywizujące w edukacji obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i metodycznej, aby prowadzić skuteczną pracę z dziećmi najmłodszymi, będąc świadomym roli doboru metody i jej wpływu na efektywność kształcenia. |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułu: Metodyka edukacji wczesnoszkolnej |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań edukacyjnych z zastosowaniem metod aktywizujących w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (A.2.W2.; D.W2.; [PPW_MET_AKT_1] |
K_W10 [4/5] |
Student ma wiedzę na temat wykorzystania metod aktywizujących w różnych ogniwach organizacji jednostki zajęć przedszkolnych i szkolnych. (D.U2.; A.2.U1.; [PPW_MET_AKT_2] |
K_W10 [4/5] |
Student potrafi generować oryginalne rozwiązania problemów dydaktycznych, potrafi ocenić przydatność metod aktywizujących i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej. (D.U3.; D.K1.; [PPW_MET_AKT_3] |
K_U03 [3/5] |
Student potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych w zakresie znajomości i wykorzystania metod aktywizujących. (G.K3.; A.2.K2.; [PPW_MET_AKT_4] |
K_U12 [3/5] |
Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne związane z wykorzystaniem metod aktywizujących w edukacji małego dziecka. (D.K2.; A.2.K1.) [PPW_MET_AKT_5] |
K_K08 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Warsztat [PPW_MET_AKT_ w_1] | Zaprojektowanie i przeprowadzenie warsztatu z wykorzystaniem wybranych metod aktywizujących. |
PPW_MET_AKT_1 |
Dyskusja [PPW_MET_AKT_w_2] | Ocena wybranych projektów edukacyjnych przygotowanych przez studentów, udział w dyskusji na temat prezentowanych w grupie rozwiązań metodycznych |
PPW_MET_AKT_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_MET_AKT_fs_1] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych |
30 | Przygotowanie pracy zaliczeniowej |
60 |
Warsztat [PPW_MET_AKT_ w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |