Moduł do wyboru: Edukacja zdrowotna
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2020

Nazwa modułu: | Moduł do wyboru: Edukacja zdrowotna |
---|---|
Kod modułu: | PPW_ED_ZDR |
Kod programu: | W3-SMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1). Wyjściowa dla programu 2019/2020 propozycja modułów do wyboru, to m.in.:Profilaktyka uzależnień; Racjonalne odżywianie dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym; Edukacja seksualna dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem modułu jest przygotowanie studentów do podejmowania działań z zakresu edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia w środowisku lokalnym, poprzez rozwinięcie umiejętności identyfikowania problemów zdrowotnych oraz projektowania odpowiednich działań edukacyjnych, szczególnie w odniesieniu do dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna modele, uwarunkowania i zagrożenia zdrowia, w tym zdrowia psychicznego (B.10.W1) [PPW_ED_ZDR_1] |
K_W01 [3/5] |
Student zna istotę umiejętności życiowych i zachowań prozdrowotnych (B.10.W2) [PPW_ED_ZDR_2] |
K_W01 [1/5] |
Student potrafi skutecznie promować zachowania prozdrowotne (B.10.U2) [PPW_ED_ZDR_3] |
K_U03 [3/5] |
Student gotów jest do krzewienia postawy dbałości o zdrowie i ochronę środowiska (B.10.K1) [PPW_ED_ZDR_4] |
K_K01 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium [PPW_ED_ZDR_w_1] | Kolokwium pisemne z zakresu terminologii stosowanej w obszarze promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, podstaw metodologicznych edukacji zdrowotnej, jako nauki oraz roli promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej w procesie rozwoju człowieka. |
PPW_ED_ZDR_1 |
Warsztat [PPW_ED_ZDR_w_2] | Warsztat dotyczący jednego z obszarów edukacji zdrowotnej. |
PPW_ED_ZDR_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_ED_ZDR_fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, dyskusja. |
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą i na tej podstawie przygotowuje się do kolokwium oraz opracowuje poster. |
30 |
Kolokwium [PPW_ED_ZDR_w_1] |
ćwiczenia [PPW_ED_ZDR_fs_2] | Praktyczna realizacja treści ćwiczeń |
15 | (brak informacji) |
30 |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |