Metodyka edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej (sem.3)
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2020

Nazwa modułu: | Metodyka edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej (sem.3) |
---|---|
Kod modułu: | PPW_MET_EDMAT1 |
Kod programu: | W3-SMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł metodyki edukacji matematycznej obejmuje treści związane z wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami niezbędnymi nauczycielowi do realizacji zadań związanych z edukacją matematyczną dziecka w wieku przedszkolnym oraz młodszym wieku szkolnym. Celem modułu jest uzyskanie wiedzy merytorycznej z zakresu edukacji matematycznej oraz wiedzy i umiejętności metodycznych, które umożliwią prowadzenie skutecznej edukacji matematycznej w przedszkolu i w klasach I-III. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i ćwiczeń, z wykorzystaniem pracy własnej studentów i śródrocznych praktyk specjalistycznych. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu Pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz innych subdyscyplin pedagogicznych. Podstawowa wiedza z zakresu matematyki. Wiedza ogólna. Wiedza z zakresu Podstaw edukacji matematycznej w klasach początkowych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna i rozumie metodykę wykonywania zadań – normy, procedury i dobre praktyki stosowane w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej; (E.3.W2, E.3.W3, E.3.W5, E.3.W6, E3.W8) [PPW_MET_EDMAT _1] |
K_W10 [5/5] |
Zna i rozumie różne rodzaje i funkcje oceniania; (E.3.W1, E.3.W4, E.3.W9) [PPW_MET_EDMAT _2] |
K_W15 [4/5] |
Zna i rozumie rolę innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy; (E.3.W7, E.3.W8, E.3.W10, E.3.W11, E.3.W12) [PPW_MET_EDMAT _3] |
K_W12 [3/5] |
Potrafi rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia dzieci lub uczniów oraz projektować i prowadzić działania pedagogiczne, a także planować, realizować i
oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania; (E.3.U7) [PPW_MET_EDMAT _4] |
K_U02 [3/5] |
Potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia; (E.3.U1, E.3.U2, E.3.U3, E.3.U4, E.3.U5) [PPW_MET_EDMAT _5] |
K_U04 [4/5] |
Potrafi skutecznie wykorzystywać technologię informacyjno-komunikacyjną w realizacji zadań dydaktycznych; (E.3.U5) [PPW_MET_EDMAT _6] |
K_U05 [3/5] |
Potrafi wykorzystywać proces oceniania i udzielania informacji zwrotnych do stymulowania dzieci lub uczniów w ich pracy nad własnym rozwojem; (E.3.U6) [PPW_MET_EDMAT _7] |
K_U11 [3/5] |
Jest gotów do posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności zawodowej, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka; (E.3.K1, E.3.K2) [PPW_MET_EDMAT_8] |
K_K01 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium zaliczeniowe [PPW_MET_EDMAT_w_1] | Kolokwium obejmujące zagadnienia realizowane podczas ćwiczeń. |
PPW_MET_EDMAT _1 |
Prace pisemne, dyskusja [PPW_MET_EDMAT_w_2] | Prace pisemne studentów dotyczące poszczególnych zagadnień realizowanych na ćwiczeniach. Umiejętność rozwiązywania problemów matematycznych, poszukiwanie rozwiązań metodycznych do danego zagadnienia matematycznego. |
PPW_MET_EDMAT _5 |
Projekt [PPW_MET_EDMAT_w_3] | Teczka zawierająca pomysły studentów na realizację poszczególnych zagadnień związanych z edukacją matematyczną (np.: karty pracy dziecka, pomoce dydaktyczne, materiały dydaktyczne, itp.). |
PPW_MET_EDMAT _5 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_MET_EDMAT _fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
15 |
Kolokwium zaliczeniowe [PPW_MET_EDMAT_w_1] |
ćwiczenia [PPW_MET_EDMAT _fs_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych. |
30 | Aktywne uczestniczenie w ćwiczeniach, udzielanie się w dyskusji, przygotowywanie wybranych zagadnień w formie mini lekcji, zapoznanie się z literaturą przedmiotu. |
30 |
Prace pisemne, dyskusja [PPW_MET_EDMAT_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |