Gry i zabawy matematyczne
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2020

Nazwa modułu: | Gry i zabawy matematyczne |
---|---|
Kod modułu: | PPW_GRY_MAT |
Kod programu: | W3-SMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Moduł gry i zabawy matematyczne obejmuje treści związane z wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami niezbędnymi do realizacji poszczególnych obszarów edukacji matematycznej w przedszkolu i w klasach I-III z wykorzystaniem gier i zabaw dydaktycznych o charakterze matematycznym. Celem modułu jest uzyskanie poziomu wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu znajomości, zastosowania oraz samodzielnego tworzenia gier i zbaw matematycznych w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach ćwiczeń i pracy własnej studentów. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu Pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, podstawowa wiedza z zakresu podstaw matematyki, metodyki edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej oraz gier i zabaw w pracy dzieckiem. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie metodykę wykonywania zadań – normy, procedury i dobre praktyki stosowane w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej (C.W1., C.W2., C.W3.) [PPW_GRY_MAT_1] |
K_W10 [4/5] |
Student zna i rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci (C.W1., C.W2., C.W3.) [PPW_GRY_MAT_2] |
K_W11 [4/5] |
Student zna rolę innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy (C.W1.) [PPW_GRY_MAT_3] |
K_W12 [4/5] |
Student potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia (C.U2., C.U5.) [PPW_GRY_MAT_4] |
K_U04 [4/5] |
Student potrafi skutecznie animować i monitorować realizację zespołowych działań edukacyjnych dzieci lub uczniów, z wykorzystywaniem różnych rodzajów zabaw (C.U5., C.U6., C.U7.) [PPW_GRY_MAT_5] |
K_U08 [4/5] |
Student jest gotowy do formowania wartościowych indywidualnie i społecznie zachowań i postaw dzieci
lub uczniów oraz inspirowania dzieci lub uczniów do wyrażania swojej indywidualności w sposób twórczy (C.K2). [PPW_GRY_MAT_6] |
K_K02 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Praca praktyczna – stworzenie własnej gry dydaktycznej o charakterze matematycznym [PPW_GRY_MAT _w_1] | Samodzielne opracowanie własnej gry dydaktycznej o charakterze matematycznym wraz z jej merytorycznym opisem. |
PPW_GRY_MAT_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_GRY_MAT _fs_1] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych |
15 | Aktywne uczestniczenie w ćwiczeniach, udzielanie się w dyskusji, przygotowywanie własnej gry dydaktycznej o charakterze matematycznym, zapoznanie się z literaturą przedmiotu. |
15 |
Praca praktyczna – stworzenie własnej gry dydaktycznej o charakterze matematycznym [PPW_GRY_MAT _w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |