Moduł do wyboru: Techniki teatralne w pracy nauczyciela
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2020

Nazwa modułu: | Moduł do wyboru: Techniki teatralne w pracy nauczyciela |
---|---|
Kod modułu: | PPW_TT |
Kod programu: | W3-SMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1). Wyjściowa dla programu 2019/2020 propozycja modułów do wyboru, to m.in.:Techniki dramowo-teatralne w pracy z grupą; Edukacja teatralna w wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę na temat procesu skutecznego komunikowania się interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń. (A.2.W5.) [PPW_TT_1] |
K_W17 [5/5] |
Student potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych i kulturalnych, a także ocenić ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej; potrafi precyzyjnie wypowiadać się w języku mówionym, formułować wypowiedzi kierowane do szerszego grona odbiorców. (A.2. U6.; [PPW_TT_2] |
K_U01 [4/5] |
Student potrafi kształtować środowisko uczenia się z wykorzystaniem technik dramowych, improwizacji, inscenizacji, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb, możliwości i uzdolnień wychowanka, z nastawieniem na osobowy i podmiotowy rozwój (C.U1.; [PPW_TT_3] |
K_U01 [5/5] |
Student potrafi organizować zabawy i zajęcia stymulujące aktywność poznawczą wychowanków, wspólnotowe i kooperacyjne uczenie się, angażujące emocjonalnie, motywacyjnie i poznawczo (C.U5.) [PPW_TT_4] |
K_U12 [3/5] |
Student potrafi rozpoznawać, identyfikować i rozbudzać zainteresowania i zdolności dzieci lub uczniów, dostosowywać sposoby i treści nauczania do ich zasobów, rozwijać u dzieci lub uczniów ciekawość, aktywność i samodzielność poznawczą oraz kreatywne podejście do zadań, stosować style i techniki pracy z wychowankiem łączące różne obszary wiedzy, stymulować partycypacyjne, proaktywne, refleksyjne, wspólne, kooperatywne uczenie się oraz rozwijać kompetencje kluczowe wychowanków (C.U6.;D.U2.; H.U3.) [PPW_TT_5] |
K_U06 [4/5] |
Student jest gotów formowania wartościowych indywidualnie i społecznie zachowań i postaw wychowanków, w tym wobec kultury i sztuki, oraz inspirowania dzieci lub uczniów do wyrażania swojej indywidualności w sposób twórczy (C.K2.) [PPW_TT_6] |
K_K02 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Praca pisemna [PPW_TT _w_1] | Sprawdzenie wiedzy merytorycznej i praktycznej ujętej w problematyce ćwiczeń |
PPW_TT_1 |
Prace praktyczno-metodyczne [PPW_TT_w_2] | Wykorzystanie zagadnień merytorycznych z zakresu kultury języka polskiego w prezentowaniu tekstów literackich różnych rodzajów dzieciom w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym |
PPW_TT_2 |
Dyskusja [PPW_TT_w_3] | Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w edukacji teatralnej.. |
PPW_TT_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_TT_fs_1] | Dyskusja, metoda uczenia się w praktyce |
15 | Zapoznanie z literaturą przedmiotu, przygotowanie prac metodycznych |
75 |
Praca pisemna [PPW_TT _w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |