Kultura fizyczna i bezpieczeństwo w przedszkolu i klasach I-III
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2020

Nazwa modułu: | Kultura fizyczna i bezpieczeństwo w przedszkolu i klasach I-III |
---|---|
Kod modułu: | PPW_KFIBEZ1 |
Kod programu: | W3-SMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł zawiera treści z zakresu aktywności ruchowej dziecka w aspekcie rozwojowym. Dotyczy różnorodności zdań ruchowych przeznaczonych dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych realizowanych metodycznie i bezpiecznie. W wyniku realizowanych zajęć student zna zasady nauczania i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć z kultury fizycznej. Wszystkie efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego zostaną osiągnięte w ramach wykładów, ćwiczeń i pracy własnej studenta. |
Wymagania wstępne: | Znajomość biomedycznych podstaw rozwoju dziecka, podstawowa wiedza z zakresu Pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada usystematyzowaną wiedzę z zakresu rozwoju psychofizycznego dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz jego potrzeb życiowych dotyczących aktywności fizycznej. (E.9.W2.) [PPW_KFIBEZ1_1] |
K_W02 [3/5] |
Projektuje działania zmierzające do rozwoju przedszkola i szkoły oraz stymuluje poprawę jakości pracy tych instytucji w zakresie działań prozdrowotnych, a także dotyczących bezpieczeństwa (E.9.K1.) [PPW_KFIBEZ1_10] |
K_K08 [4/5] |
Ma wiedzę o zasadach bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, ze szczególnym uwzględnieniem przedszkola i szkoły podstawowej, zasady udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej opiekuna (E.9.W1, E.9.W2.) [PPW_KFIBEZ1_2] |
K_W09 [5/5] |
Posiada elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w obszarze wychowania fizycznego (E.9.W1, E.9.W4.) [PPW_KFIBEZ1_3] |
K_W10 [5/5] |
Ma wiedzę o roli nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań prozdrowotnych dzieci oraz uczniów w młodszym wieku szkolnym (E.9.W3.) [PPW_KFIBEZ1_4] |
K_W16 [4/5] |
Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu psychologii rozwojowej, dydaktyki i metodyki wychowania fizycznego w celu rozpoznawania potrzeb i możliwości dzieci oraz uczniów, a także projektować i prowadzić działania pedagogiczne w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i uczniami w młodszym wieku szkolnym (E.9.U2, E.9.U5.) [PPW_KFIBEZ1_5] |
K_U02 [5/5] |
Potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia niezbędnych w realizacji zadań związanych z kulturą fizyczną i bezpieczeństwem w przedszkolu i klasach początkowych (E.9.U1, E.9.U4.) [PPW_KFIBEZ1_6] |
K_U04 [4/5] |
Potrafi udzielać pierwszej pomocy (E.9.U3.) [PPW_KFIBEZ1_7] |
K_U17 [3/5] |
Posiada umiejętność formowania właściwych zachowań i postaw dzieci oraz uczniów, w tym wobec higieny, zdrowia i bezpieczeństwa (E.9.K1.) [PPW_KFIBEZ1_8] |
K_K02 [5/5] |
Jest gotowy do budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, w tym rodzicami lub opiekunami dziecka oraz ucznia, oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacyjnej w zakresie kultury fizycznej i bezpieczeństwa (E.9.K1.) [PPW_KFIBEZ1_9] |
K_K03 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium [PPW_KFIBEZ1_w_1] | Sprawdzenie wiedzy z zakresu: zmian rozwojowych i kształtowania się motoryczności dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, zasad bezpieczeństwa i udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, typowych metod i środków dydaktycznych wykorzystywanych w realizacji zajęć z zakresu „Kultury fizycznej” w przedszkolu i szkole podstawowej. |
PPW_KFIBEZ1_1 |
Sprawdzenie scenariuszy zajęć [PPW_KFIBEZ1_w_2] | Konstruowanie scenariuszy zajęć ruchowych przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów kl. I-III szkoły podstawowej. |
PPW_KFIBEZ1_3 |
Organizacja i realizacja fragmentów zajęć [PPW_KFIBEZ1_w_3] | Praktyczna prezentacja przez studentów wybranych zadań ruchowych z zachowaniem indywidualizacji i bezpieczeństwa ich realizacji. |
PPW_KFIBEZ1_10 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_KFIBEZ1_fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
15 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie do kolokwium. |
15 |
Kolokwium [PPW_KFIBEZ1_w_1] |
ćwiczenia [PPW_KFIBEZ1_fs_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych. |
15 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie pracy zaliczeniowej. |
30 |
Sprawdzenie scenariuszy zajęć [PPW_KFIBEZ1_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |