Podstawy edukacji informatycznej
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2020

Nazwa modułu: | Podstawy edukacji informatycznej |
---|---|
Kod modułu: | PPW_POD_EDINF |
Kod programu: | W3-SMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł podstawy edukacji informatycznej obejmuje treści zawierające wiedzę, niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań wynikających z podstawy programowej w obowiązującej w klasach I-III szkoły podstawowej. Celem modułu jest nabycie przez przyszłych nauczycieli wiedzy z zakresu podstawowych pojęć informatycznych, budowy komputera, komputerowych programów użytkowych wykorzystywanych w klasach I-III szkoły podstawowej, programowania, cyberprzemocy, uzależniania się od mediów cyfrowych, korzyści wynikających z używania mediów cyfrowych, wykorzystania Sieci w edukacji informatycznej.
Efekty kształcenia nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu Pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz innych subdyscyplin pedagogicznych; wiedza ogólna Zaliczenie zajęć z technologii informacyjno-komunikacyjnej. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Wie jakie subdyscypliny pedagogiki mają związek z edukacją informatyczną. Potrafi wyjaśnić ten związek (B.5.W5); [PPW_POD_EDINF _1] |
K_W02 [4/5] |
Posiada podstawową wiedzę merytoryczną w zakresie: programowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych, - posługiwania się komputerem, urządzeniami cyfrowymi i sieciami komputerowymi, - wykorzystania możliwości technologii do komunikowania się w procesie uczenia się (B.5.W1.; B.5.W2.; B.5.W2.; B.5.W3.; B.5.W4; B.5.W5; B.5.K2); [PPW_POD_EDINF_2] |
K_W02 [1/5] |
Posiada wiedzę z zakresu: cyberprzemocy, sharentingu, zachowania się w Internecie, uzależnienia od mediów cyfrowych, - ochrony prawa autorskiego, - ochrony wizerunku dziecka i nauczyciela (B.5.W1.; B.5.W5; B.5.K1.); [PPW_POD_EDINF_3] |
K_W20 [5/5] |
Potrafi zaprojektować i uruchomić na komputerze prosty algorytm; zaprojektować prostą, funkcjonalną bazę danych (B.5.U1, B.5.U2); [PPW_POD_EDINF_4] |
K_U05 [4/5] |
Jest gotów do ciągłej aktualizacji swojej wiedzy z zakresu zastosowań komputerów w edukacji;
zapewniania poczucia bezpieczeństwa dzieci lub uczniów znajdujących się pod jego opieką (B.5.K1. B.5.K2); [PPW_POD_EDINF_5] |
K_K01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Test pisemny [PPW_POD_EDINF_w_1] | Sprawdzenie wiedzy metodycznej ujętej w problematyce wykładów |
PPW_POD_EDINF _1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_POD_EDINF_fs_1] | prezentacja multimedialna, dyskusja |
15 | Student zapoznaje się z literaturą przedmiotu oraz poszukuje informacji
w różnych źródłach. |
45 |
Test pisemny [PPW_POD_EDINF_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |