Pedagogika porównawcza
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2020

Nazwa modułu: | Pedagogika porównawcza |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PED_POR |
Kod programu: | W3-SMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia z zakresu: Pedagogiki porównawczej planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione poprzez pracę własną studenta. Celem modułu jest zaznajomienie studentów z teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami dotyczącymi funkcjonowania systemów edukacyjnych oraz ich współczesnymi przeobrażeniami. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada pogłębioną i usystematyzowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki; zna genezę koncepcje i głównych przedstawicieli pedagogiki komparatystycznej. (A.1.W1.) [PPW_PED_POR _1] |
K_W02 [3/5] |
Student prezentuje uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych. (A.1.W2.) [PPW_PED_POR _2] |
K_W12 [3/5] |
Student prezentuje uporządkowaną wiedzę na temat organizacji i funkcjonowania oraz celów i zadań instytucji wchodzących w skład systemów oświaty w Polsce oraz w wybranych krajach świata. (A.2.W5.) [PPW_PED_POR _3] |
K_W14 [2/5] |
Student kreatywnie, zgodnie współpracuje z członkami grupy, wyznacza cele działań optymalne dla grupy; student sprawnie i skutecznie komunikuje się z członkami swego zespołu (także drogą elektroniczną). (A.1.U1.; A.1.K3.) [PPW_PED_POR _4] |
K_U12 [3/5] |
Student kształtuje postawę „pedagoga jutra” otwartego na zmiany, ustawicznie dążącego do uzupełniania i aktualizowania wiedzy oraz nabywania nowych kompetencji; student potrafi jednoznacznie ocenić własną znajomość współczesnych trendów w kulturze polskiej i europejskiej; (A.1.U3.; A.1.K3.) [PPW_PED_POR _5] |
K_K01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
zaliczenie pisemne- test wiedzy (lub esej) [PPW_PED_POR _w_1] | Moduł Pedagogika porównawcza kończy się zaliczeniem pisemnym obejmującym znaczną część treści /działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie modułu. |
PPW_PED_POR _1 |
Zaliczenie pisemne - esej (lub test wiedzy) [PPW_PED_POR _w_2] | Studenci opracują zespołowo propozycję innowacji pedagogicznej dotyczącą modyfikacji organizacji i funkcjonowania wybranej sfery działalności edukacyjnej w naszym kraju, czerpiąc wzorce z obcych systemów edukacyjnych. |
PPW_PED_POR _2 |
Działalność praktyczna [PPW_PED_POR_w_3] | W komponencie modułu tj. Pedagogika porównawcza, studenci będą przygotowywać prezentacje multimedialne dot. wybranych systemów edukacyjnych krajów świata. |
PPW_PED_POR _2 |
Wypowiedź ustna - dyskusja [PPW_PED_POR_w_4] | Wartościowanie argumentacji merytorycznej przy wykonywaniu zadań ćwiczeniowych- dyskusja, gra symulacyjna. |
PPW_PED_POR _1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_PED_POR_fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
Wykład problemowy, konwersatoryjny |
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
15 |
zaliczenie pisemne- test wiedzy (lub esej) [PPW_PED_POR _w_1] |
ćwiczenia [PPW_PED_POR_fs_2] | Dyskusja, praca w grupach, analiza tekstu; prezentacja treści. |
15 | Studenci w zespołach opracowują prezentację multimedialną;
Student konstruuje pracę pisemną (esej) lub/i przygotowuje się do testu wiedzy;
Student bierze aktywny merytoryczny udział w zajęciach |
15 |
Działalność praktyczna [PPW_PED_POR_w_3] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |