Podstawy edukacji technicznej w przedszkolu i klasach I-III
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2020

Nazwa modułu: | Podstawy edukacji technicznej w przedszkolu i klasach I-III |
---|---|
Kod modułu: | PPW_POD_EDTECH |
Kod programu: | W3-SMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł podstawy edukacji technicznej obejmuje merytoryczną wiedzę i umiejętności niezbędne nauczycielowi do skutecznej realizacji celów i treści tej edukacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i uczniami w młodszym szkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie kompetencji technicznych umożliwiających nauczycielowi realizację zajęć edukacji technicznej. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach ćwiczeń i pracy własnej studentów. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu podstaw techniki, zna i rozumie założenia, cele i treści kształcenia ogólnotechnicznego wychowanków, realizowanej w ramach edukacji technicznej na poziomie pierwszego etapu edukacyjnego. (B.8.W1.) [PPW_POD_EDTECH_1] |
K_W02 [5/5] |
Student zna i rozumie sytuację dziecka w świecie współczesnej techniki (B.8.W2.) [PPW_POD_EDTECH_2] |
K_W04 [4/5] |
Student zna i rozumie cechy charakterystyczne twórczości dziecięcej w zakresie techniki, jej osobowe i środowiskowe uwarunkowania, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w szkolnej pracowni technicznej i pracy wytwórczej (B.8.W3.) [PPW_POD_EDTECH_3] |
K_W09 [5/5] |
Student zna i rozumie współczesne koncepcje i modele edukacji technicznej w Polsce i na świecie (B.8.W4.) [PPW_POD_EDTECH_4] |
K_W10 [4/5] |
Student potrafi popularyzować podstawy wiedzy technicznej wśród dzieci lub uczniów (B.8.U1.) [PPW_POD_EDTECH_5] |
K_U02 [5/5] |
Student potrafi zapewnić warunki bezpieczeństwa wychowanków w otoczeniu techniki (B.8.U2.) [PPW_POD_EDTECH_6] |
K_U13 [4/5] |
Student potrafi zademonstrować umiejętność rozwiązywania praktycznych problemów związanych z techniką (B.8.U3.) [PPW_POD_EDTECH_7] |
K_U07 [4/5] |
Student jest gotów do promocji zasad bezpiecznego posługiwania się urządzeniami technicznymi, współpracuje z innymi członkami grupy w trakcie wykonywania prac technicznych (B.8.K1.) [PPW_POD_EDTECH_8] |
K_K02 [4/5] |
Student jest gotów do fachowego wspierania zainteresowania wychowanków techniką (B.8.K2.) [PPW_POD_EDTECH_9] |
K_K06 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium (test) [PPW_POD_EDTECH_w_1] | Test wiedzy obejmujący zagadnienia z danego zakresu tematycznego związanego z edukacją techniczną i BHP |
PPW_POD_EDTECH_1 |
Sprawdzian praktyczny [PPW_POD_EDTECH_w_2] | Weryfikacja polegająca na ocenie przygotowania materiałów i narzędzi niezbędnych do wykonania pracy technicznej oraz jej wykonanie i kierowanie jej wykonywaniem przez pozostałych studentów z grupy |
PPW_POD_EDTECH_4 |
Obserwacja współpracy w grupach [PPW_POD_EDTECH_w_3] | Obserwacja udziału studentów w zajęciach, rzetelnego wykonywania powierzonych zadań z uwzględnieniem współpracy w grupach |
PPW_POD_EDTECH_5 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_POD_EDTECH_fs_1] | wykład, prezentacja z zastosowaniem środków oglądowych, technologi multimedialnej |
15 | Studiowanie treści przekazanych na wykładzie, przegląd literatury przedmiotu. |
30 |
Kolokwium (test) [PPW_POD_EDTECH_w_1] |
ćwiczenia [PPW_POD_EDTECH_fs_2] | Omówienie działań technicznych wykonywanych przez dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów w młodszym szkolnym (pokaz, dyskusja);
Zaprojektowanie i wykonanie prac technicznych (metoda realizacji zadań wytwórczych). |
15 | Zapoznanie się z zapisami podstaw programowych i przygotowanie się do dyskusji o działaniach technicznych dzieci w przedszkolu i uczniów klas 1-3;
Wykonanie dokumentacji technicznej projektowanych prac, dobór i przygotowanie materiałów, niezbędnych narzędzi i przyrządów pomiarowych. |
30 |
Sprawdzian praktyczny [PPW_POD_EDTECH_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |