Metodyka edukacji wczesnoszkolnej
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2020

Nazwa modułu: | Metodyka edukacji wczesnoszkolnej |
---|---|
Kod modułu: | PPW_MEW |
Kod programu: | W3-SMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | W ramach zajęć modułu metodyka edukacji wczesnoszkolnej student ma uporządkować wiedzę i ukształtować kompetencje związane z planowaniem i realizacją zajęć edukacyjnych w klasach I-III, współpracą z różnorodnymi środowiskami wychowawczymi oraz przygotowaniem placówki (przedszkola, szkoły) do potrzeb dziecka oraz czuwania nad procesem adaptacji dziecka. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna podstawowe zagadnienia z zakresu metodyki edukacji wczesnoszkolnej, w tym dotyczące celów i zasad kształcenia, metod i form nauczania oraz środków dydaktycznych stosowanych w procesie kształcenia uczniów klas I-III. D.W1.; D.W2. [PPW_ MEW_1] |
K_W02 [3/5] |
Student posiada umiejętność samodzielnego projektowania sytuacji edukacyjnych w oparciu o wiedzę teoretyczną i praktyczną m.in. z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i innych metodyk szczegółowych. D.U1.; D.U2.; [PPW_ MEW_2] |
K_U01 [3/5] |
Student potrafi dokonać ewaluacji własnych działań i wskazać obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu. D.U3.; [PPW_MEW_3] |
K_U08 [3/5] |
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, ma poczucie odpowiedzialności za efektywność edukacji dziecka D.K1.; C.K4.; C.K3.; A.2.K2. [PPW_MEW_4] |
K_K01 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Sprawdzian wiedzy [PPPW_MEW_w_1] | Sprawdzian wiedzy obejmujący zagadnienia realizowane w formie wykładów i ćwiczeń z
przedmiotu |
PPW_ MEW_1 |
Zajęcia warsztatowe [PPW_MEW_ w_2] | Opracowanie scenariusz zajęć okazji edukacyjnych oraz scenariusza zajęć metodą story-line i
ich realizacja metodą warsztatu |
PPW_ MEW_2 |
Ewaluacja zajęć [PPW_MEW_w_3] | Pisemna ewaluacja zajęć uwzględniająca samoocenę udziału studenta w zajęciach, obecności na zajęciach, przejawianej aktywności, itp. |
PPW_MEW_3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_MEW_ fs _1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
15 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą |
5 |
Sprawdzian wiedzy [PPPW_MEW_w_1] |
ćwiczenia [PPW_MEW_ fs _2] | Dyskusja, metoda uczenia się we
współpracy, metoda działań praktycznych |
15 | Przygotowanie zajęć warsztatowych
Przygotowanie pracy zaliczeniowej |
5 |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |