Podstawy psychologii społecznej
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2020

Nazwa modułu: | Podstawy psychologii społecznej |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PPS |
Kod programu: | W3-SMPP19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł ma umożliwić studentom poznanie i swobodne posługiwanie się pojęciami oraz terminologią z obszaru psychologii społecznej; ma zapoznać studentów z wiodącymi badaniami i teoriami wyjaśniającymi mechanizmy funkcjonowania człowieka w otoczeniu społecznym, ze szczególnym uwzględnieniem tych zagadnień, które odnoszą się bezpośrednio do praktyki edukacyjnej, wychowawczej i opiekuńczej; ma ukazać przydatność wiedzy z tego zakresu w różnych obszarach praktyki nauczycielskiej. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu psychologii ogólnej i rozwojowej. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna podstawowe terminy, koncepcje teoretyczne oraz badania wyjaśniające funkcjonowanie człowieka w relacjach z innymi ludźmi i grupami społecznymi oraz wie, w jaki sposób powiązać je ze zjawiskami pojawiającymi się w praktyce pedagogicznej.(A.1.W1.; A.3.W4.; A.3.U3.; A.3.K2.) [PPW_PPS_1] |
K_W04 [3/5] |
Student potrafi wykorzystać wiedzę z psychologii społecznej w pracy zespołowej (jako członek grupy, a także animator działań grupowych) oraz do analizy i interpretacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych oraz zachowań uczestników tych zdarzeń (uczniów, nauczycieli, rodziców). (A.1.U1.; A.1.U2.; A.1.K2.; A.3.U2.; ) [PPW_PPS_2] |
K_U13 [4/5] |
Student dostrzega wagę refleksji etycznej w obszarze psychologii społecznej, cechuje się otwartością poznawczą i tolerancją wobec różnorodności przy rozwiązywaniu problemów społecznych czy formułowaniu opinii na temat innych osób i grup (zwłaszcza mniejszościowych i odmiennych kulturowo); ma świadomość poziomu swojej wiedzy z zakresu psychologii społecznej, jest gotowy do jej pogłębiania i wykorzystywania, aby inspirować i wpierać uczniów, a także analizować własne działania i ich skutki. (A.1.W2.; A.1.U4.; A.1.U6.; A.1.K4.) [PPW_PPS_3] |
K_K04 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium [PPW_PPS _w_1] | Weryfikacja wiedzy, umiejętności, kompetencji na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta; Forma egzaminu wybierana przez osobę prowadzącą (np. pytania testowe lub problemowe) |
PPW_PPS_1 |
Praca pisemna [PPW_PPS _w_2] | Weryfikacja umiejętności i kompetencji na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta; Forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą (np. praca wymagająca określonych umiejętności i kompetencji np. case study, projekt indywidualny/ grupowy, prezentacja z dyskusją) |
PPW_PPS_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_PPS_fs_1] | Wykład z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych |
15 | Lektura wybranych tekstów poszerzających wiedzę |
15 |
Kolokwium [PPW_PPS _w_1] |
ćwiczenia [PPW_PPS_fs_2] | Analiza treści wskazanych materiałach źródłowych w oparciu o dyskusję, i pracę w grupach |
15 | Lektura wybranych tekstów, analiza studiów przypadków |
15 |
Praca pisemna [PPW_PPS _w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |