Moduł technologie informacyjno-komunikacyjne
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N1PE19.2019

Nazwa modułu: | Moduł technologie informacyjno-komunikacyjne |
---|---|
Kod modułu: | F9 |
Kod programu: | W3-N1PE19.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Zagadnienia modułu Technologie informacyjno - komunikacyjne realizowane są w ramach zajęć laboratoryjnych, który obejmuje 30 godzin zajęć na studiach stacjonarnych i 20 godzin na studiach niestacjonarnych. Cykl kończy się zaliczeniem na ocenę. W ramach realizacji modułu student wyposażany jest w podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu technik informatycznych, przetwarzania informacji, programów użytkowych z nakierowaniem na wykorzystanie w pracy pedagogicznej i podczas studiowania wybranego kierunku pedagogicznego. |
Wymagania wstępne: | brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna podstawową terminologię z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej i jej zastosowanie w pedagogice; Posiada podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji [R_TIK_1] |
K_W11 [5/5] |
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii z ukierunkowaniem na obszary związane z wykorzystaniem TIK w działalności pedagogicznej w ramach pedagogiki resocjalizacyjnej; potrafi wykorzystywać narzędzia technologiczne do komunikowania się oraz do wyszukiwania, interpretowania, przechowywania oraz tworzenia informacji na swoje potrzeby edukacyjne [R_TIK_2] |
K_U16 [3/5] |
Potrafi dokonać analizy wyników badań pedagogicznych z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania, a także prezentacji tych wyników z użyciem TIK [R_TIK_3] |
K_U06 [2/5] |
Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu w zakresie skutecznego wykorzystania TIK w procesie dydaktycznym pracując samodzielne oraz współpracując w zespole projektowym [R_TIK_4] |
K_K07 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Zaliczenie na ocenę na podstawie elementów pracy zespołowej i indywidualnej [R_TIK _w_1] | - Test wiedzy pisemny lub ustny obejmujący zagadnienia komunikowania się z wykorzystaniem narzędzi TIK i wiedzę w zakresie podstawowych technik informatycznych
-Projekty w postaci elektronicznej dotyczący opracowania wyników badań oraz mini pracy dyplomowej, a także zaprezentowanie i dyskusja nad nimi
- Prezentacja z użyciem grafik prezentacyjnych dotycząca możliwości wykorzystywania narzędzi TIK w różnych obszarach działalności pedagogicznej |
R_TIK_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
laboratorium [R_TIK_fns_1] | Laboratoria z zakresu technologii informacyjnej z użyciem metod: opisu, projektu, pokazu oraz prac praktycznych przy komputerze |
20 | Student zapoznaje się z literaturą przedmiotu oraz poszukuje informacji
w różnych źródłach; planuje i projektuje prace z użyciem odpowiednich mediów
i programów komputerowych. |
40 |
Zaliczenie na ocenę na podstawie elementów pracy zespołowej i indywidualnej [R_TIK _w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |