Moduł technologie informacyjno-komunikacyjne Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N1PE19.2019

Nazwa modułu: Moduł technologie informacyjno-komunikacyjne
Kod modułu: F9
Kod programu: W3-N1PE19.2019
Semestr:
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
  • semestr zimowy 2020/2021
  • semestr zimowy 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zagadnienia modułu Technologie informacyjno - komunikacyjne realizowane są w ramach zajęć laboratoryjnych, który obejmuje 30 godzin zajęć na studiach stacjonarnych i 20 godzin na studiach niestacjonarnych. Cykl kończy się zaliczeniem na ocenę. W ramach realizacji modułu student wyposażany jest w podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu technik informatycznych, przetwarzania informacji, programów użytkowych z nakierowaniem na wykorzystanie w pracy pedagogicznej i podczas studiowania wybranego kierunku pedagogicznego.
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna podstawową terminologię z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej i jej zastosowanie w pedagogice; Posiada podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji [R_TIK_1]
K_W11 [5/5]
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii z ukierunkowaniem na obszary związane z wykorzystaniem TIK w działalności pedagogicznej w ramach pedagogiki resocjalizacyjnej; potrafi wykorzystywać narzędzia technologiczne do komunikowania się oraz do wyszukiwania, interpretowania, przechowywania oraz tworzenia informacji na swoje potrzeby edukacyjne [R_TIK_2]
K_U16 [3/5]
Potrafi dokonać analizy wyników badań pedagogicznych z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania, a także prezentacji tych wyników z użyciem TIK [R_TIK_3]
K_U06 [2/5]
Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu w zakresie skutecznego wykorzystania TIK w procesie dydaktycznym pracując samodzielne oraz współpracując w zespole projektowym [R_TIK_4]
K_K07 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie na ocenę na podstawie elementów pracy zespołowej i indywidualnej [R_TIK _w_1]
- Test wiedzy pisemny lub ustny obejmujący zagadnienia komunikowania się z wykorzystaniem narzędzi TIK i wiedzę w zakresie podstawowych technik informatycznych -Projekty w postaci elektronicznej dotyczący opracowania wyników badań oraz mini pracy dyplomowej, a także zaprezentowanie i dyskusja nad nimi - Prezentacja z użyciem grafik prezentacyjnych dotycząca możliwości wykorzystywania narzędzi TIK w różnych obszarach działalności pedagogicznej
R_TIK_1 R_TIK_2 R_TIK_3 R_TIK_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [R_TIK_fns_1]
Laboratoria z zakresu technologii informacyjnej z użyciem metod: opisu, projektu, pokazu oraz prac praktycznych przy komputerze
20
Student zapoznaje się z literaturą przedmiotu oraz poszukuje informacji w różnych źródłach; planuje i projektuje prace z użyciem odpowiednich mediów i programów komputerowych.
40 Zaliczenie na ocenę na podstawie elementów pracy zespołowej i indywidualnej [R_TIK _w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)