Twórczy warsztat pracy pedagoga specjalnego 1
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2019

Nazwa modułu: | Twórczy warsztat pracy pedagoga specjalnego 1 |
---|---|
Kod modułu: | PS_PP_TW1 |
Kod programu: | W3-NMPC19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2022/2023 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł przygotowuje studenta do posiadania wiedzy z zakresu:
- osobowości pedagoga specjalnego
- zakresu zadań zawodowych pedagoga specjalnego
- funkcji pedagoga specjalnego jako animatora małej grupy
- kategorie i typy zawodowe pedagoga specjalnego
Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu psychologii, socjologii, filozofii, pedagogiki |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę na temat miejsca pedagogiki, pedagogiki specjalnej w systemie nauk i jej metodologicznych oraz przedmiotowych powiązań; ma wiedzę z zakresu oddziaływań pedagogicznych jako zbioru praktyk społecznych, która spełnia funkcję stymulującą, rozwijającą, regulującą, korekcyjną i terapeutyczną oraz integracyjną w kontekście osób niepełnosprawnych [PS_PP_TW1_1] |
K_W03 [4/5] |
Student ma wiedzę na temat zasad i norm etycznego postępowania oraz etyki zawodu pedagoga specjalnego [PS_PP_TW1_2] |
K_W07 [5/5] |
Student potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie, potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role; umie podejmować i wyznaczać zadania; [PS_PP_TW1_3] |
K_U09 [4/5] |
Student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji wychowawczych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych, związanych z różnymi modelami wychowania, edukacji terapii osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań [PS_PP_TW1_4] |
K_U04 [5/5] |
Student jest wrażliwy na problemy z obszaru pedagogiki specjalnej i gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, przestrzega zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego, posiada świadomość konieczności stałego samodoskonalenia się [PS_PP_TW1_5] |
K_K01 [4/5] |
Student jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, wykazuje aktywności, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela i pedagoga specjalnego [PS_PP_TW1_6] |
K_K04 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Projekt [PS_PP_TW1_w_1] | Stworzenie własnego folderu osobistego pedagoga specjalnego z wykorzystaniem literatury |
PS_PP_TW1_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PS_PP_TW1_ fns_2] | Prezentacja dotycząca teoretycznych podstaw sylwetki pedagoga specjalnego. Metoda projektu oraz zajęć praktycznych, ćwiczenie umiejętności zastosowania w praktyce umiejętności terapeutycznych |
10 | Przyswojenie przez studenta podstawowych umiejętności terapeutycznych oraz stworzenie własnego „folderu osobistego pedagoga specjalnego” |
50 |
Projekt [PS_PP_TW1_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |