Twórczy warsztat pracy pedagoga specjalnego 1 Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-NMPC19.2019

Nazwa modułu: Twórczy warsztat pracy pedagoga specjalnego 1
Kod modułu: PS_PP_TW1
Kod programu: W3-NMPC19.2019
Semestr: semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł przygotowuje studenta do posiadania wiedzy z zakresu: - osobowości pedagoga specjalnego - zakresu zadań zawodowych pedagoga specjalnego - funkcji pedagoga specjalnego jako animatora małej grupy - kategorie i typy zawodowe pedagoga specjalnego Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu psychologii, socjologii, filozofii, pedagogiki
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma wiedzę na temat miejsca pedagogiki, pedagogiki specjalnej w systemie nauk i jej metodologicznych oraz przedmiotowych powiązań; ma wiedzę z zakresu oddziaływań pedagogicznych jako zbioru praktyk społecznych, która spełnia funkcję stymulującą, rozwijającą, regulującą, korekcyjną i terapeutyczną oraz integracyjną w kontekście osób niepełnosprawnych [PS_PP_TW1_1]
K_W03 [4/5]
Student ma wiedzę na temat zasad i norm etycznego postępowania oraz etyki zawodu pedagoga specjalnego [PS_PP_TW1_2]
K_W07 [5/5]
Student potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie, potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role; umie podejmować i wyznaczać zadania; [PS_PP_TW1_3]
K_U09 [4/5] K_U10 [4/5]
Student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji wychowawczych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych, związanych z różnymi modelami wychowania, edukacji terapii osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań [PS_PP_TW1_4]
K_U04 [5/5]
Student jest wrażliwy na problemy z obszaru pedagogiki specjalnej i gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, przestrzega zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego, posiada świadomość konieczności stałego samodoskonalenia się [PS_PP_TW1_5]
K_K01 [4/5] K_K02 [5/5] K_K03 [4/5]
Student jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, wykazuje aktywności, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela i pedagoga specjalnego [PS_PP_TW1_6]
K_K04 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Projekt [PS_PP_TW1_w_1]
Stworzenie własnego folderu osobistego pedagoga specjalnego z wykorzystaniem literatury
PS_PP_TW1_1 PS_PP_TW1_2 PS_PP_TW1_3 PS_PP_TW1_4 PS_PP_TW1_5 PS_PP_TW1_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PS_PP_TW1_ fns_2]
Prezentacja dotycząca teoretycznych podstaw sylwetki pedagoga specjalnego. Metoda projektu oraz zajęć praktycznych, ćwiczenie umiejętności zastosowania w praktyce umiejętności terapeutycznych
10
Przyswojenie przez studenta podstawowych umiejętności terapeutycznych oraz stworzenie własnego „folderu osobistego pedagoga specjalnego”
50 Projekt [PS_PP_TW1_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)