Różnorodność świata roślin
Kierunek studiów: Biologia
Kod programu: W2-S1BI19.2023

Nazwa modułu: | Różnorodność świata roślin |
---|---|
Kod modułu: | 1BL_23_07 |
Kod programu: | W2-S1BI19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 6 |
Cel i opis treści kształcenia: | Cel: zaznajomienie studentów z podstawami i głównymi kierunkami zróżnicowania w świecie roślin na podstawie ich współczesnej zmienności i systematyki, w oparciu o podstawowe grupy roślin wymarłych.
Przedmiot „Różnorodność świata roślin” dokonuje przeglądu zróżnicowania glonów prokariotycznych i eukariotycznych, roślin zarodnikowych i nasiennych wraz z przybliżeniem zróżnicowania morfologicznego, zagadnień cykli rozwojowych, filogenezy i tendencji ewolucyjnych. Obejmuje m.in. zagadnienia: -Prokariotyczne fotoautotrofy, -Glony eukariotyczne, - Wyjście roślin na ląd oraz rola mszaków i psylofitów, Teoria telomu, -Paprotniki kopalne i współczesne, -Pierwotne nasienne, nagonasienne i gniotowe, -Okrytonasienne – współczesna klasyfikacja, - Okrytonasienne – przegląd rzędów i rodzin.
|
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
wykazuje się odpowiednim poziomem wiedzy i zrozumienia terminologii biologicznej właściwej dla studiowanego kierunku i realizowanego modułu [W1] |
1BL_W02 [1/5] |
posiada wiedzę dotyczącą różnic w budowie komórek prokariotycznych i eukariotycznych, a także wiedzę dotyczącą organizacji tkanek, organów i zależności funkcjonalnych między nimi, potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii właściwej dla nauk biologicznych i dziedzin pokrewnych [W2] |
1BL_W03 [1/5] |
posiada podstawową wiedzę dotyczącą klasyfikacji organizmów, różnorodności biologicznej, rozumie zjawiska i procesy przyrodnicze, które ją kształtują oraz wpływ człowieka na środowisko [W3] |
1BL_W07 [1/5] |
zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii [W4] |
1BL_W12 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [01w] | 10 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Ekspozycja [c01] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
W1 |
ćwiczenia [02L] | 60 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Ekspozycja [c01] Projekcja [c02] Pokaz/demonstracja [c06] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Obserwacja [e06] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
W1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Udział w nieobowiązkowych grantach dydaktycznych, badawczych lub organizacyjnych wzmacniających realizację założonych efektów uczenia się [e03] | Aktywności komplementarne do zajęć | działania o charakterze badawczym, artystycznym, społecznym i inne nie przewidziane w programie zajęć, podejmowane z własnej inicjatywy studenta jako uzupełnienie, wzbogacenie lub rozszerzenie treści i aktywności przewidzianych w programie kształcenia modułu, wzmacniających realizację efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |