Konwersatorium specjalnościowe V: Heurystyki w procesie zarządzania
Kierunek studiów: Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji
Kod programu: W3-S1ZZ23.2023

Nazwa modułu: | Konwersatorium specjalnościowe V: Heurystyki w procesie zarządzania |
---|---|
Kod modułu: | W3-ZZ-S1-KS-V |
Kod programu: | W3-S1ZZ23.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł opiera się na prezentacji przesłanek wdrożenia heurystyki, czyli osiągnięć nauki o dokonywaniu odkryć, opierającej się na twórczym myśleniu do procesu zarządzaniu na różnych, zależnych od wybranej ścieżki specjalnościowej, poziomach funkcjonalnych. Studenci pozyskają wiedzę teoretyczną na temat pojęć składających się na heurystykę, jak również zostaną zaznajomieni z polami jej zastosowania. W ramach modułu dyskutowana będzie również potrzeba wykorzystania metod heurystycznych w zarządzaniu oraz waga umiejętności miękkich w procesach rozwiązywania problemów związanych z funkcjonowaniem organizacji. Metody heurystyczne zostaną ukazane jako skuteczny sposób na pobudzenie kreatywności, bazujący na intuicji i wyobraźni oraz sprzyjający innowacyjności wdrażanych rozwiązań w warunkach często niedostatecznej informacji. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
dokonuje krytycznej oceny własnych kompetencji w zakresie rozwiązywania problemów w zespołach pracowniczych; doskonali swoje umiejętności, aktywnie współpracując ze specjalistami z innych dziedzin [K01] |
K01 [3/5] |
posiada umiejętność identyfikowania problemów występujących w zespołach pracowniczych [U01] |
U01 [3/5] |
potrafi ocenić skuteczność i przydatność różnych strategii rozwiązywania problemów występujących w organizacji; potrafi zaproponować adekwatne rozwiązania dla wybranego rodzaju organizacji [U02] |
U03 [4/5] |
ma wiedzę na temat wybranych strategii rozwiązywania problemów występujących w zespołach pracowniczych [W01] |
W01 [3/5] |
ma wiedzę na temat korzyści oraz ograniczeń wynikających z wykorzystywania różnych strategii rozwiazywania problemów występujących w organizacjach [W02] |
W04 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
konwersatorium [01] | 30 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |