Literatura II języka słowiańskiego 1
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S1FS19.2023
| Nazwa modułu: | Literatura II języka słowiańskiego 1 |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FSS1-WS-L2J04 |
| Kod programu: | W1-S1FS19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie osób studiujących z historycznoliterackim opisem literatury wybranego, II języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego oraz omówienie tekstów reprezentatywnych dla kolejnych okresów rozwojowych od początków piśmiennictwa do XX wieku. W ramach przedmiotu prezentowane są najważniejsze prądy literackie i najwybitniejsze dzieła w powiązaniu z szerszym kontekstem – ogólnosłowiańskim i europejskim. Następuje rozwijanie umiejętności interpretacji utworów literackich w kontekście rozwoju literatury wybranego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Uwaga osoby studiującej koncentruje się również na zagadnieniach współczesnej polskiej recepcji literatury wybranego, II języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Osoba studiująca definiuje podstawowe pojęcia z zakresu historii literatury wybranego, II języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego, odnoszące się do rozwoju tej literatury od początków piśmiennictwa do XX wieku. [W1-FSS1-WS-L2J04_1] |
K_W04 [3/5] |
Osoba studiująca identyfikuje najważniejsze zjawiska i głównych twórców literatury wybranego, II języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego oraz charakteryzuje wiodące zjawiska, okresy i prądy literackie odnoszące się do tej literatury od początków piśmiennictwa do XX wieku. [W1-FSS1-WS-L2J04_2] |
K_W05 [3/5] |
Osoba studiująca sytuuje najważniejsze ustalenia związane z literaturą wybranego, II języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego w perspektywie czasowej, odnosząc je do kontekstu ogólnosłowiańskiego. [W1-FSS1-WS-L2J04_3] |
K_W05 [3/5] |
Osoba studiująca potrafi uzasadnić swoje wybory, strategie i działania interpretacyjne oraz strategie wyszukiwania informacji z różnych źródeł, ich selekcji i syntetycznej prezentacji oraz posiada umiejętność merytorycznego argumentowania i formułowania wniosków w odniesieniu do literatury wybranego, II języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. [W1-FSS1-WS-L2J04_4] |
K_U02 [3/5] |
Osoba studiująca wyraża gotowość do uznawania wiedzy filologicznej w opracowaniu zagadnień dotyczących literatury wybranego, II języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego oraz do korzystania z opinii specjalistów literaturoznawców w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązaniu problemu. [W1-FSS1-WS-L2J04_5] |
K_K02 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| konwersatorium [W1-FSS1-WS-L2J04_k] | 30 |
Opis [a03] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
W1-FSS1-WS-L2J04_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||