Literatura II języka słowiańskiego 1 Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S1FS19.2023

Nazwa modułu: Literatura II języka słowiańskiego 1
Kod modułu: W1-FSS1-WS-L2J04
Kod programu: W1-S1FS19.2023
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest zapoznanie osób studiujących z historycznoliterackim opisem literatury wybranego, II języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego oraz omówienie tekstów reprezentatywnych dla kolejnych okresów rozwojowych od początków piśmiennictwa do XX wieku. W ramach przedmiotu prezentowane są najważniejsze prądy literackie i najwybitniejsze dzieła w powiązaniu z szerszym kontekstem – ogólnosłowiańskim i europejskim. Następuje rozwijanie umiejętności interpretacji utworów literackich w kontekście rozwoju literatury wybranego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Uwaga osoby studiującej koncentruje się również na zagadnieniach współczesnej polskiej recepcji literatury wybranego, II języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Osoba studiująca definiuje podstawowe pojęcia z zakresu historii literatury wybranego, II języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego, odnoszące się do rozwoju tej literatury od początków piśmiennictwa do XX wieku. [W1-FSS1-WS-L2J04_1]
K_W04 [3/5] K_W06 [3/5]
Osoba studiująca identyfikuje najważniejsze zjawiska i głównych twórców literatury wybranego, II języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego oraz charakteryzuje wiodące zjawiska, okresy i prądy literackie odnoszące się do tej literatury od początków piśmiennictwa do XX wieku. [W1-FSS1-WS-L2J04_2]
K_W05 [3/5] K_W07 [3/5]
Osoba studiująca sytuuje najważniejsze ustalenia związane z literaturą wybranego, II języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego w perspektywie czasowej, odnosząc je do kontekstu ogólnosłowiańskiego. [W1-FSS1-WS-L2J04_3]
K_W05 [3/5]
Osoba studiująca potrafi uzasadnić swoje wybory, strategie i działania interpretacyjne oraz strategie wyszukiwania informacji z różnych źródeł, ich selekcji i syntetycznej prezentacji oraz posiada umiejętność merytorycznego argumentowania i formułowania wniosków w odniesieniu do literatury wybranego, II języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. [W1-FSS1-WS-L2J04_4]
K_U02 [3/5] K_U03 [3/5]
Osoba studiująca wyraża gotowość do uznawania wiedzy filologicznej w opracowaniu zagadnień dotyczących literatury wybranego, II języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego oraz do korzystania z opinii specjalistów literaturoznawców w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązaniu problemu. [W1-FSS1-WS-L2J04_5]
K_K02 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
konwersatorium [W1-FSS1-WS-L2J04_k] 30 Opis [a03] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Prezentacja [c07] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie W1-FSS1-WS-L2J04_1 W1-FSS1-WS-L2J04_2 W1-FSS1-WS-L2J04_3 W1-FSS1-WS-L2J04_4 W1-FSS1-WS-L2J04_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)