Seminarium dyplomowe (B)
Kierunek studiów: Praca socjalna
Kod programu: W3-S1SP19.2023

Nazwa modułu: | Seminarium dyplomowe (B) |
---|---|
Kod modułu: | W3-SP-S1-SD(B) |
Kod programu: | W3-S1SP19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest przeprowadzenie diagnozy sytuacji problemowej, opracowanie podstaw teoretycznych pracy i skonstruowanie projektu socjalnego, zawierającego program konkretnych działań na rzecz osób / rodzin / grup/ społeczności lokalnych znajdujących się w trudnej sytuacji. Osoby studiujące prowadzą zaawansowane studia literaturowe poszerzające wiedzę, umiejętności i kompetencje w obszarze problemowym. Moduł stanowi kontynuację pracy nad projektem socjalnym.
|
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
dąży do samorozwoju i ukierunkowania aktywności na obszary wymagające doskonalenia [K01] |
PS1_K01 [5/5] |
jest świadomy etycznych aspektów podejmowanych czynności badawczych i projektowych [K02] |
PS1_K04 [4/5] |
potrafi opracować narzędzia diagnostyczne i wykorzystywać je w badaniach niezbędnych do skonstruowania planu pomocy; potrafi analizować i interpretować zebrany materiał badawczy [U01] |
PS1_U01 [3/5] |
projektuje konkretne działania ukierunkowane na pomoc w wybranym obszarze problemowym z wykorzystaniem odpowiednich metod pracy socjalnej [U02] |
PS1_U05 [5/5] |
zna metody i techniki badań społecznych oraz narzędzia diagnostyczne pracy socjalnej [W01] |
PS1_W05 [4/5] |
zna rodzaje i zadania instytucji pomocowych [W02] |
PS1_W02 [4/5] |
zna zagadnienia i terminologię z zakresu pracy socjalnej niezbędną do opisu problematyki w sposób merytorycznie kompetentny [W03] |
PS1_W01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
seminarium [01] | 30 |
Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Projektowanie [e04] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |