Tutoring rozwojowy Kierunek studiów: Praca socjalna
Kod programu: W3-S1SP19.2023

Nazwa modułu: Tutoring rozwojowy
Kod modułu: W3-SP-S1-TR
Kod programu: W3-S1SP19.2023
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł ukierunkowany na całościowy (integralny) rozwój osób studiujących. Szczególny akcent kładzie się na rozwijanie samoaktywności i odpowiedzialności za własny rozwój naukowy, osobowy oraz zawodowy. Celem modułu jest praca w zakresie umożliwiającym zidentyfikowanie osobom studiującym własnych zasobów, talentów, mocnych stron oraz wyzwań rozwojowych w wybranym obszarze. Tak zorganizowana praca pozwala na rozwinięcie potencjału, planowanie własnego rozwoju, a także przyczynia się do zwiększenia samoświadomości poprzez pogłębianie refleksji nad własnym doświadczeniem w różnych zakresach.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
analizuje i ocenia prawidłowość oraz poziom skuteczności własnych działań, ustala obszary wymagające modyfikacji, wykazuje gotowość do samodzielnego poszerzania zdobytej wiedzy, doskonalenia własnych umiejętności oraz podejmowania działań związanych z potrzebą uczenia się przez całe życie [K01]
PS1_K01 [5/5] PS1_K05 [3/5]
potrafi pracować indywidualnie i w grupie, komunikować się oraz prezentować i argumentować swoje opinie [U01]
PS1_U07 [3/5] PS1_U08 [4/5] PS1_U09 [3/5]
potrafi formułować wnioski i uogólniać rezultaty własnych poszukiwań poznawczych, projektuje ścieżkę własnego rozwoju, uwzględniając m. in. samodoskonalenie oraz profilaktykę wypalenia zawodowego [U02]
PS1_U07 [3/5] PS1_U08 [3/5] PS1_U10 [5/5]
zna i rozumie istotę, podstawowe założenia, cele i zasady tutoringu jako spersonalizowanego sposobu rozwijania własnego potencjału [W01]
PS1_W03 [3/5] PS1_W06 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
tutoring [01] 15 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Metody waloryzacyjne - impresyjne [c08] 
Metody waloryzacyjne - ekspresyjne [c09] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Autoedukacja [f01] 
zaliczenie K01 U01 U02 W01
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)