Historia pracy socjalnej
Kierunek studiów: Praca socjalna
Kod programu: W3-S1SP19.2023

Nazwa modułu: | Historia pracy socjalnej |
---|---|
Kod modułu: | W3-SP-S1-HPS |
Kod programu: | W3-S1SP19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł poświęcony historycznym początkom pomocy społecznej i pracy socjalnej od starożytności, poprzez średniowiecze, czasy nowożytne do narodzin pracy socjalnej jako profesjonalnej dyscypliny.
|
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i ma świadomość ciągłej potrzeby jej rozwoju w dążeniu do profesjonalizacji zawodu [K01] |
PS1_K01 [3/5] |
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnych źródeł [U01] |
PS1_U10 [3/5] |
potrafi wyrażać swoją opinię w oparciu o własną wiedzę, zróżnicowane źródła i przy wykorzystaniu ujęć teoretycznych różnych dyscyplin powiązanych z pracą socjalną
[U02] |
PS1_U07 [3/5] |
potrafi dostrzegać, nazywać, interpretować procesy i zjawiska zachodzące na przestrzeni lat w obszarze pracy socjalnej i pomocy społecznej [U03] |
PS1_U01 [3/5] |
zna historyczne podstawy i rozumie źródła pracy socjalnej [W01] |
PS1_W01 [2/5] |
jest wyposażony w wiedzę dotyczącą kluczowych przemian i mechanizmów je regulujących w odniesieniu do pracy socjalnej [W02] |
PS1_W01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [01] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] Autoedukacja [f01] |
egzamin |
K01 |
ćwiczenia [02] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |