Psychologia społeczna
Kierunek studiów: Praca socjalna
Kod programu: W3-S1SP19.2023

Nazwa modułu: | Psychologia społeczna |
---|---|
Kod modułu: | W3-SP-S1-PSP |
Kod programu: | W3-S1SP19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie z podstawowymi pojęciami, terminologią, teoriami i koncepcjami w obszarze psychologii społecznej, a także przybliżenie wiedzy na temat prawidłowości funkcjonowania jednostki w relacjach z innymi jednostkami i grupami społecznymi. Zajęcia mają ponadto uświadomić w zakresie praktycznego znaczenia omawianych kwestii i możliwości wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce życia codziennego, w życiu prywatnym i zawodowym. Po zakończeniu kursu osoba studiująca powinna dysponować wiedzą umożliwiającą rozumienie złożonych sytuacji społecznych, diagnozę problemów społecznych oraz przygotowanie procedur zmiany społecznej. Ponadto powinna rozwinąć umiejętności konstrukcji narzędzi do pomiaru postaw, projektowania eksperymentów, a także wykorzystania wiedzy do rozwiązywania problemów związanych ze społecznym funkcjonowaniem adresatów pomocy. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość konieczności rozwoju osobistego i rozwijania własnych kompetencji; jest otwarty na nowe informacje, akceptuje i uwzględnia w swoich działaniach różnorodność i złożoność świata społecznego [K01] |
PS1_K01 [3/5] |
posiada umiejętność rozpoznawania mechanizmów funkcjonowania jednostek w grupie społecznej i prawidłowości występujących w relacjach między jednostkami a grupami społecznymi oraz przewidywania ich następstw [U01] |
PS1_U02 [2/5] |
posiada umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii społecznej do animowania, inspirowania i wspierania do samodzielności osób w trudnej sytuacji, a także do analizy własnych działań i ich skutków [U02] |
PS1_U03 [2/5] |
ma usystematyzowaną wiedzę o relacjach jednostki z innymi ludźmi i środowiskiem społecznym, o ich specyfice i prawidłowościach kształtowania się [W01] |
PS1_W02 [3/5] |
zna terminologię używaną w psychologii społecznej i rozumie jej interdyscyplinarną specyfikę na tle nauk społecznych oraz zastosowania w obszarze pokrewnych dyscyplin naukowych [W02] |
PS1_W01 [5/5] |
ma wiedzę o znaczeniu psychologii społecznej dla kształtowania właściwych relacji i rozwiązywania trudności w sytuacji pomagania [W03] |
PS1_W04 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [01] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
K01 |
ćwiczenia [02] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |