Rozwój człowieka w cyklu życia Kierunek studiów: Praca socjalna
Kod programu: W3-S1SP19.2023

Nazwa modułu: Rozwój człowieka w cyklu życia
Kod modułu: W3-SP-S1-RC
Kod programu: W3-S1SP19.2023
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł pozwala uzyskać wiedzę niezbędną dla zrozumienia, analizy i interpretacji złożonych procesów intrapsychicznych, rozumienia wpływu czynników osobowościowych, cech, motywacji i potrzeb na funkcjonowanie w rolach społecznych oraz rozpoznawania indywidualnych potrzeb i możliwości człowieka w cyklu życia. Obejmuje zagadnienia z obszaru funkcjonowania osobowości człowieka, sfery jego emocji, rozwoju społecznego, moralnego, poznawczego oraz działania w zależności od stadium rozwoju. Szczególną wagę przywiązuje się do poznania prawidłowości, zasobów i trudności występujących w poszczególnych fazach cyklu życia ludzkiego. Daje to przyszłym pracownikom socjalnym profesjonalną bazę dla prawidłowo przygotowanej i realizowanej pomocy na rzecz osób w różnym wieku.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotowy do pracy indywidualnej i w zespole, przyjmuje różne role grupowe i uwzględnia dynamikę grupy [K01]
PS1_K02 [3/5]
posiada umiejętność analizy zachowań oraz rozpoznawania indywidualnych potrzeb i możliwości człowieka w poszczególnych fazach rozwoju [U01]
PS1_U01 [3/5] PS1_U03 [3/5]
potrafi dokonywać analizy przebiegu procesów społecznych istotnych dla rozumienia funkcjonowania jednostki w społeczeństwie (w zależności od stadium rozwojowego) w ramach profesjonalnej pracy socjalnej [U02]
PS1_U03 [3/5] PS1_U04 [4/5]
zna społeczne i psychologiczne podstawy oraz uwarunkowania rozwoju człowieka [W01]
PS1_W01 [2/5] PS1_W03 [5/5] PS1_W04 [3/5]
zna prawidłowości rozwoju fizycznego, psychicznego, społecznego, poznawczego, moralnego oraz specyfikę funkcjonowania osobowości i emocji w fazach cyklu ludzkiego życia [W02]
PS1_W03 [5/5] PS1_W04 [4/5] PS1_W08 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [01] 30 Wykład konwersatoryjny [b02] 
Prezentacja [c07] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
egzamin K01 U01 U02 W01 W02
ćwiczenia [02] 30 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie K01 U01 U02 W01 W02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)