Rozwój człowieka w cyklu życia
Kierunek studiów: Praca socjalna
Kod programu: W3-S1SP19.2023

Nazwa modułu: | Rozwój człowieka w cyklu życia |
---|---|
Kod modułu: | W3-SP-S1-RC |
Kod programu: | W3-S1SP19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł pozwala uzyskać wiedzę niezbędną dla zrozumienia, analizy i interpretacji złożonych procesów intrapsychicznych, rozumienia wpływu czynników osobowościowych, cech, motywacji i potrzeb na funkcjonowanie w rolach społecznych oraz rozpoznawania indywidualnych potrzeb i możliwości człowieka w cyklu życia. Obejmuje zagadnienia z obszaru funkcjonowania osobowości człowieka, sfery jego emocji, rozwoju społecznego, moralnego, poznawczego oraz działania w zależności od stadium rozwoju. Szczególną wagę przywiązuje się do poznania prawidłowości, zasobów i trudności występujących w poszczególnych fazach cyklu życia ludzkiego. Daje to przyszłym pracownikom socjalnym profesjonalną bazę dla prawidłowo przygotowanej i realizowanej pomocy na rzecz osób w różnym wieku. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest gotowy do pracy indywidualnej i w zespole, przyjmuje różne role grupowe i uwzględnia dynamikę grupy [K01] |
PS1_K02 [3/5] |
posiada umiejętność analizy zachowań oraz rozpoznawania indywidualnych potrzeb i możliwości człowieka w poszczególnych fazach rozwoju [U01] |
PS1_U01 [3/5] |
potrafi dokonywać analizy przebiegu procesów społecznych istotnych dla rozumienia funkcjonowania jednostki w społeczeństwie (w zależności od stadium rozwojowego) w ramach profesjonalnej pracy socjalnej [U02] |
PS1_U03 [3/5] |
zna społeczne i psychologiczne podstawy oraz uwarunkowania rozwoju człowieka [W01] |
PS1_W01 [2/5] |
zna prawidłowości rozwoju fizycznego, psychicznego, społecznego, poznawczego, moralnego oraz specyfikę funkcjonowania osobowości i emocji w fazach cyklu ludzkiego życia [W02] |
PS1_W03 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [01] | 30 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
K01 |
ćwiczenia [02] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |