Katechetyka fundamentalna i dydaktyka katechezy – zagadnienia wstępne
Field of study: Theology
Programme code: W7-SMTIP19.3.2020
| Module name: | Katechetyka fundamentalna i dydaktyka katechezy – zagadnienia wstępne |
|---|---|
| Module code: | 11-TS-19-KF |
| Programme code: | W7-SMTIP19.3.2020 |
| Semester: | winter semester 2022/2023 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 2 |
| Description: | Moduł katechetyka fundamentalna na zaznajomić studentów z podstawami katechezy, której cele są realizowane zarówno w szkolnym nauczaniu religii, jak i w katechezie parafialnej. Zostanie przedstawiony rozwój katechezy na przestrzeni wieków, jak również współczesne kierunki katechetyczne, podstawowe pojęcia dotyczące katechezy, jej cele i zadania. |
| Prerequisites: | Zalecane: realizacja efektów kształcenia modułu przygotowania pedagogicznego. |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu katechetyki fundamentalnej. Zna i rozumie: podstawę programową nauczania religii, cele kształcenia i treści nauczania przedmiotu oraz zajęć prowadzonych na poszczególnych etapach edukacyjnych, przedmiot zajęć w kontekście wcześniejszego i dalszego kształcenia, strukturę wiedzy w zakresie przedmiotu nauczania lub prowadzonych zajęć oraz kompetencje kluczowe i ich kształtowanie w ramach nauczania religii lub prowadzenia zajęć. [KF_1] |
TMA_W07 [2/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę na temat integracji wewnątrz- i międzyprzedmiotowej; zagadnień związanych z programem nauczania – tworzeniem i modyfikacją, analizą, oceną doborem i zatwierdzaniem oraz zasadami projektowania procesu kształcenia oraz rozkładu materiału. [KF_2] |
TMA_W08 [3/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę na temat znaczenia i rozwijania umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów; potrzebę kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiazywania problemów oraz budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów. [KF_3] |
KN_W03 [5/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę na temat kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do nauki, rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej, logicznego i krytycznego myślenia, kształtowania motywacji do uczenia się religii, korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu, oraz przygotowania ucznia do uczenia się przez całe życie przez stymulowanie go do samodzielnej pracy. [KF_4] |
KN_W03 [5/5] |
Student potrafi identyfikować typowe zadania szkolne z celami kształcenia, w szczególności z wymaganiami ogólnymi podstawy programowej oraz kompetencjami kluczowymi. [KF_5] |
KN_U03 [5/5] |
Student potrafi podejmować skuteczną współpracę w procesie dydaktycznym z rodzicami lub opiekunami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym. [KF_6] |
KN_U05 [5/5] |
Student w zakresie kompetencji jest gotów do popularyzowania wiedzy wśród uczniów i w środowisku szkolnym oraz pozaszkolnym [KF_7] |
KN_U08 [4/5] |
Student jest gotów do budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych. [KF_8] |
KN_K01 [5/5] |
Student jest gotów do stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę. [KF_9] |
KN_K02 [5/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| kolokwium pisemne [KF_w_1] | weryfikacja wiedzy w oparciu o treść wykładów oraz wskazaną w sylabusie literaturę |
KF_1 |
| praca pisemna [KF_w_2] | weryfikacja wiedzy dotyczącej dokumentów Kościoła na temat katechezy i szkolnego nauczania religii |
KF_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| lecture [KF_fs_1] | bezpośredni przekaz określonej wiedzy stanowiącej przedmiot katechetyki fundamentalnej |
15 | praca ze wskazaną literaturą uzupełniającą dla samodzielnego przyswojenia wiedzy odnośnie zagadnień podstawowych oraz tekstów poszerzających wiedzę |
15 | |
| practical classes [KF_fs_2] | Praca z dokumentami Kościoła dotyczącymi katechezy i szkolnego nauczania religii
10-20 studentów |
15 | Samodzielna lektura dokumentów, opracowanie zagadnień dotyczących katechezy |
15 | |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||