Paleoekologia z elementami paleooceanografii
Kierunek studiów: Geologia
Kod programu: W2-S2GE19.2022

Nazwa modułu: | Paleoekologia z elementami paleooceanografii |
---|---|
Kod modułu: | 2GE-809 |
Kod programu: | W2-S2GE19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł Paleoekologia z elementami paleooceanografii przedstawia systematyczny wykład różnych aspektów ekologii, na tle nauk biologicznych i nauk o Ziemi, w ujęciu aktualistycznym oraz w odniesieniu do bliższej i dalszej przeszłości geologicznej, głównie w ciągu fanerozoiku; nabyta wiedza ma umożliwić studentowi ocenę bieżących zagrożeń ekologicznych, spowodowanych ekspansją naszego gatunku, na tle wielkoskalowych przemian ekologicznych, z których część spowodowała głębokie kryzysy biosfery. |
Wymagania wstępne: | Znajomość modułów: Paleontologia, Geologia fizyczna, Geologia historyczna i stratygrafia, Paleobotanika, Paleozoologia. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna aktualistyczną i preaktualistyczną, ekologiczną historię biosfery. [2GE-809-1] |
2GE_W1 [3/5] |
Zna wpływ środowiska na organizmy oraz możliwości rekonstrukcji paleośrodowisk na podstawie kopalnych organizmów, ma świadomość występowania wielkoskalowych perturbacji ekosystemowych w historii Ziemi. [2GE-809-2] |
2GE_W1 [3/5] |
Rozumie tafonomiczne ograniczenia paleoekologii. [2GE-809-3] |
2GE_W3 [2/5] |
Umie rozpoznawać i rekonstruować paleobiocenozy na podstawie zespołów skamieniałości i przesłanek sedymentologicznych. [2GE-809-4] |
2GE_U1 [2/5] |
Potrafi zadawać pytania, służące pogłębianiu własnej wiedzy i umiejętności, potrafi komunikować się z otoczeniem, używając odpowiedniej terminologii paleoekologicznej i paleooceanograficznej. [2GE-809-5] |
2GE_U1 [3/5] |
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści paleoekologicznych. [2GE-809-6] |
2GE_K1 [5/5] |
Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu geologicznych problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu paleoekologii i paleooceanografii. [2GE-809-7] |
2GE_K2 [5/5] |
Ma świadomość procesów zmieniających kopalne i współczesne środowisko życia; stara się żyć i pracować ekologicznie, traktuje środowisko jako dobro wspólne i stara się je chronić. [2GE-809-8] |
2GE_K3 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium pisemne i ustne [2GE-809-w-1] | Część pisemna – odpowiedź na pytania sprawdzające przyswojenie wiedzy faktograficznej; część ustna – rozmowa sprawdzająca opanowanie powiązań interdyscyplinarnych paleoekologii. |
2GE-809-1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [2GE-809-fs-1] | Wykład w formie prezentacji multimedialnej. |
30 | Samodzielne przyswajanie wiedzy przy pomocy notatek z wykładów oraz wybranych publikacji. |
20 |
Kolokwium pisemne i ustne [2GE-809-w-1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |