Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Field of study: Special Education
Programme code: W3-SMPC19.2020
Module name: | Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania |
---|---|
Module code: | PS_C1_BP |
Programme code: | W3-SMPC19.2020 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Tematyka modułu obejmuje zagadnienia dotyczące biomedycznych aspektów rozwoju człowieka z uwzględnieniem czynników genetycznych
i środowiskowych determinujących prawidłowy rozwój, a także najczęstsze przyczyny zaburzeń rozwoju ontogenetycznego człowieka.
W ramach zajęć omawiane są tematy dotyczące zaspokojenia potrzeb biologicznych człowieka w ontogenezie w tym zapotrzebowanie żywieniowe i znaczenie aktywności ruchowej, rola układu nerwowego, hormonalnego i immunologicznego w utrzymaniu homeostazy środowiska wewnętrznego. Omawiane są także zagadnienia dotyczące profilaktycznej opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą.
Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz przygotowanie wymaganych zagadnień. |
Prerequisites: | Brak wymagań wstępnych |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie podstawy rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym oraz procesy powstawania patomechanizmów zaburzeń i niepełnosprawności [PS_C1_BP_1] |
K_W02 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi rozpoznawać i interpretować zjawiska społeczne ukazując ich powiązanie z różnymi obszarami pedagogiki specjalnej i nauk medycznych [PS_C1_BP_2] |
K_U02 [5/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego [PS_C1_BP_3] |
K_K02 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Zaliczenie pisemne [PS_C1_BP_w_1] | Test na temat rozwoju człowieka, zaburzeń tego rozwoju, roli nauczyciela/terapeuty w opiece nad uczniami z wybranymi zaburzeniem rozwojowymi, z zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad osobami
z niepełnosprawnością. |
PS_C1_BP_1 PS_C1_BP_3 |
Zaliczenie pisemne [PS_C1_BP_w_2] | Praca pisemna na temat środowiskowych, biologicznych czynników warunkujących rozwój oraz zdrowotnych aspektów organizacji pracy przedszkola, szkoły, placówki. |
PS_C1_BP_1 PS_C1_BP_2 PS_C1_BP_3 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [PS_C1_BP_fs_1] | Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, dyskusja) |
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
15 | Zaliczenie pisemne [PS_C1_BP_w_1] |
practical classes [PS_C1_BP_fs_2] | Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy, metoda sytuacyjna, burza mózgów). |
15 | Student wykonuje pracę pisemną na temat środowiskowych, biologicznych czynników warunkujących rozwój oraz zdrowotnych aspektów organizacji pracy przedszkola, szkoły, placówki. |
45 | Zaliczenie pisemne [PS_C1_BP_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |