Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania Field of study: Special Education
Programme code: W3-SMPC19.2020

Module name: Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Module code: PS_C1_BP
Programme code: W3-SMPC19.2020
Semester:
  • winter semester 2022/2023
  • winter semester 2021/2022
  • winter semester 2020/2021
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
Tematyka modułu obejmuje zagadnienia dotyczące biomedycznych aspektów rozwoju człowieka z uwzględnieniem czynników genetycznych i środowiskowych determinujących prawidłowy rozwój, a także najczęstsze przyczyny zaburzeń rozwoju ontogenetycznego człowieka. W ramach zajęć omawiane są tematy dotyczące zaspokojenia potrzeb biologicznych człowieka w ontogenezie w tym zapotrzebowanie żywieniowe i znaczenie aktywności ruchowej, rola układu nerwowego, hormonalnego i immunologicznego w utrzymaniu homeostazy środowiska wewnętrznego. Omawiane są także zagadnienia dotyczące profilaktycznej opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz przygotowanie wymaganych zagadnień.
Prerequisites:
Brak wymagań wstępnych
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie podstawy rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym oraz procesy powstawania patomechanizmów zaburzeń i niepełnosprawności [PS_C1_BP_1]
K_W02 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi rozpoznawać i interpretować zjawiska społeczne ukazując ich powiązanie z różnymi obszarami pedagogiki specjalnej i nauk medycznych [PS_C1_BP_2]
K_U02 [5/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego [PS_C1_BP_3]
K_K02 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Zaliczenie pisemne [PS_C1_BP_w_1]
Test na temat rozwoju człowieka, zaburzeń tego rozwoju, roli nauczyciela/terapeuty w opiece nad uczniami z wybranymi zaburzeniem rozwojowymi, z zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad osobami z niepełnosprawnością.
PS_C1_BP_1 PS_C1_BP_3
Zaliczenie pisemne [PS_C1_BP_w_2]
Praca pisemna na temat środowiskowych, biologicznych czynników warunkujących rozwój oraz zdrowotnych aspektów organizacji pracy przedszkola, szkoły, placówki.
PS_C1_BP_1 PS_C1_BP_2 PS_C1_BP_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [PS_C1_BP_fs_1]
Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, dyskusja)
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą.
15 Zaliczenie pisemne [PS_C1_BP_w_1]
practical classes [PS_C1_BP_fs_2]
Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy, metoda sytuacyjna, burza mózgów).
15
Student wykonuje pracę pisemną na temat środowiskowych, biologicznych czynników warunkujących rozwój oraz zdrowotnych aspektów organizacji pracy przedszkola, szkoły, placówki.
45 Zaliczenie pisemne [PS_C1_BP_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)