Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2020

Nazwa modułu: Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania
Kod modułu: PS_C1_BP
Kod programu: W3-SMPC19.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
  • semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Tematyka modułu obejmuje zagadnienia dotyczące biomedycznych aspektów rozwoju człowieka z uwzględnieniem czynników genetycznych i środowiskowych determinujących prawidłowy rozwój, a także najczęstsze przyczyny zaburzeń rozwoju ontogenetycznego człowieka. W ramach zajęć omawiane są tematy dotyczące zaspokojenia potrzeb biologicznych człowieka w ontogenezie w tym zapotrzebowanie żywieniowe i znaczenie aktywności ruchowej, rola układu nerwowego, hormonalnego i immunologicznego w utrzymaniu homeostazy środowiska wewnętrznego. Omawiane są także zagadnienia dotyczące profilaktycznej opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz przygotowanie wymaganych zagadnień.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie podstawy rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym oraz procesy powstawania patomechanizmów zaburzeń i niepełnosprawności [PS_C1_BP_1]
K_W02 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi rozpoznawać i interpretować zjawiska społeczne ukazując ich powiązanie z różnymi obszarami pedagogiki specjalnej i nauk medycznych [PS_C1_BP_2]
K_U02 [5/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego [PS_C1_BP_3]
K_K02 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie pisemne [PS_C1_BP_w_1]
Test na temat rozwoju człowieka, zaburzeń tego rozwoju, roli nauczyciela/terapeuty w opiece nad uczniami z wybranymi zaburzeniem rozwojowymi, z zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad osobami z niepełnosprawnością.
PS_C1_BP_1 PS_C1_BP_3
Zaliczenie pisemne [PS_C1_BP_w_2]
Praca pisemna na temat środowiskowych, biologicznych czynników warunkujących rozwój oraz zdrowotnych aspektów organizacji pracy przedszkola, szkoły, placówki.
PS_C1_BP_1 PS_C1_BP_2 PS_C1_BP_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PS_C1_BP_fs_1]
Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, dyskusja)
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą.
15 Zaliczenie pisemne [PS_C1_BP_w_1]
ćwiczenia [PS_C1_BP_fs_2]
Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy, metoda sytuacyjna, burza mózgów).
15
Student wykonuje pracę pisemną na temat środowiskowych, biologicznych czynników warunkujących rozwój oraz zdrowotnych aspektów organizacji pracy przedszkola, szkoły, placówki.
45 Zaliczenie pisemne [PS_C1_BP_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)