Wykład specjalnościowy V: Zagadnienia etyczne w organizacji
Field of study: Human Resource Management in Organisation
Programme code: W3-S1ZZ23.2023

Module name: | Wykład specjalnościowy V: Zagadnienia etyczne w organizacji |
---|---|
Module code: | W3-ZZ-S1-WYSP-V |
Programme code: | W3-S1ZZ23.2023 |
Semester: |
|
Language of instruction: | depending on the choice |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 2 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu jest przedstawienie etyki jako elementu praktyki biznesowej i jej związku z wynikami ekonomicznymi. W ramach modułu studenci pozyskają również wiedzę na temat roli etyki w organizacji oraz uwarunkowań prawnych w tym zakresie. Moduł ma również na celu uwrażliwienie studentów na problemy natury etycznej i moralnej, jak również wykształcenie postaw niezbędnych do przejawiania działań proetycznych. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
ma świadomość zakresu odpowiedzialności zawodowej oraz potrafi stosować się do reguł etycznych obowiązujących w różnych rolach zawodowych związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi [K01] |
K02 [2/5] |
potrafi dostrzec i sformułować problemy moralne i dylematy etyczne związane z własnymi i cudzymi działaniami [U01] |
U02 [3/5] |
potrafi rozstrzygać dylematy etyczne występujące w organizacji poprzez odwołanie się do kodeksów etyki zawodowej oraz zasad etyki ogólnospołecznej [U02] |
U01 [4/5] |
zna założenia najważniejszych koncepcji etycznych oraz rozumie ich znaczenie jako możliwej podstawy teoretycznej dla rozstrzygania praktycznych problemów etycznych występujących w zespołach pracowniczych [W01] |
W01 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [01] | 30 |
Problem-based lecture [b01] Lecture-discussion [b02] Individual work with a text [f02] |
exam |
K01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |