Procesy grupowe Field of study: Human Resource Management in Organisation
Programme code: W3-S1ZZ23.2023

Module name: Procesy grupowe
Module code: W3-ZZ-S1-PG
Programme code: W3-S1ZZ23.2023
Semester:
  • winter semester 2025/2026
  • winter semester 2024/2025
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
Celem przedmiotu jest prezentacja wiedzy z zakresu zagadnień dotyczących procesów grupowych. Problematyka obejmuje treści związane z definiowaniem grup, zjawiska procesu społecznego, teorii socjologicznych i psychologicznych z zakresu kształtowania grup oraz relacji grupowych. W głównej mierze położony zostanie nacisk na kształtowanie się grupy, fazy jej istnienia, relacje wewnątrzgrupowe i międzygrupowe: przywództwo i autorytet, role grupowe, formy komunikacji i konflikty. W ramach kursu podjęte zostaną również tematy dotyczące tożsamości jednostkowej i grupowej, myślenia grupowego oraz mechanizmów oddziaływania.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
jest gotów do realizacji zadań związanych ze skutecznym rozpoznaniem i rozwiązywaniem kwestii dotyczących funkcjonowania grup zarówno na poziomie indywidualnym, jak i społecznym [K01]
K01 [1/5] K02 [2/5] K03 [3/5] K04 [2/5]
ma świadomość znaczenia doboru odpowiednich form i kanałów komunikacji dla optymalnego funkcjonowania grup(y) [K02]
K02 [3/5] K03 [4/5] K04 [3/5] K05 [2/5] K06 [2/5]
posiada umiejętność dokładnego badania przyczyn i przebiegu skomplikowanych procesów grupowych, korzystając z odpowiednich, starannie wybranych źródeł informacji i wykorzystując zdobytą teoretyczną wiedzę [U01]
U01 [4/5] U02 [2/5] U08 [2/5]
potrafi precyzyjnie wyrażać i argumentować swoje poglądy, korzystając z fachowej terminologii z dziedziny socjologii i psychologii grup [U02]
U01 [3/5] U02 [3/5] U03 [3/5] U05 [3/5]
posiada ogólną wiedzę o typowych rodzajach struktur, więzi i instytucji wewnątrz grup, o ich podstawowych elementach i rządzących nimi prawidłowościach [W01]
W01 [2/5] W02 [2/5] W04 [4/5]
posiada wiedzę na temat przyczyn i przebiegu prostych i skomplikowanych procesów grupowych, relacji między członkami grupy oraz form funkcjonowania grup [W02]
W02 [2/5] W04 [4/5] W12 [2/5]
posiada wiedzę na temat funkcjonowania grupy oraz zagadnień związanych z grupą jako źródłem tożsamości społecznej, a także rozumie związane z tym problemy [W03]
W09 [2/5] W11 [1/5] W12 [4/5]
posiada wiedzę z zakresu form i kanałów komunikacji wewnątrzgrupowej i międzygrupowej. Przyczyn konfliktów oraz sposobów zarządzania nimi [W04]
W01 [1/5] W03 [2/5] W04 [2/5] W07 [5/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
lecture [01] 20 Formal lecture/ course-related lecture [a01] 
Lecture-discussion [b02] 
Screen presentation [c07] 
course work K01 K02 U01 U02 W01 W02 W03 W04
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] Preparation for classes
agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)