STRUKTURY WIZUALNE CZ.4 Field of study: Fine Arts Education
Programme code: W6-S1EP19.2023

Module name: STRUKTURY WIZUALNE CZ.4
Module code: W6-EP-S1-SW.4
Programme code: W6-S1EP19.2023
Semester: summer semester 2025/2026
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Purpose and description of the content of education:
Realizacja modułu daje studentowi możliwość rozwijania umiejętności, wiedzy i kompetencji w zakresie organizowania płaszczyzny i przestrzeni z wykorzystaniem środków wyrazu zapisu plastycznego. Moduł poszerza umiejętność postrzegania i rozumienia specyfiki otaczającej nas przestrzeni (środowiska naturalnego oraz przestrzeni tworzonej przez człowieka). Celem ćwiczeń jest pogłębianie zagadnień dotyczących analizy składników szeroko pojętej formy plastycznej, kształcenie umiejętności posługiwania się formą oraz kształcenie planowania i projektowania, ponadto rozwijanie umiejętności myślenia przestrzennego, odkrywanie współzależności między elementami formy, rozwijanie umiejętności łączenia poszczególnych części w całość plastyczną, racjonalizacja doświadczeń emocjonalnych, umiejętność oddziaływania zgodnego z oczekiwaniami, rozwój myślenia kreatywnego.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student zna i rozumie zasady dotyczące realizacji prac artystycznych w zakresie kompozycji w różnorodnych jej aspektach — na płaszczyźnie oraz w przestrzeni. Potrafi integrować wiedzę dotyczącą pokrewnych dyscyplin artystycznych oraz zna i rozumie powiązania i zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami programu studiów [W6-EP-S1-SW.4 _1]
W6-EP-S1-W01 [3/5] W6-EP-S1-W06 [3/5]
Student zna i rozumie przemiany w rozumieniu zasad kompozycji i struktur wizualnych na przestrzeni dziejów. Związane z nimi tradycje twórcze, podstawowe etapy i tendencje rozwojowe, reprezentatywne dzieła sztuki oraz publikacje związane z tymi zagadnieniami [W6-EP-S1-SW.4 _2]
W6-EP-S1-W02 [2/5] W6-EP-S1-W03 [2/5] W6-EP-S1-W04 [2/5]
Student dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do wyrażenia własnej ekspresji twórczej i podejmowania działalności edukatorskiej w zakresie sztuki [W6-EP-S1-SW.4 _3]
W6-EP-S1-U01 [3/5]
Student potrafi podejmować samodzielne decyzje dotyczące projektowania i realizacji własnych prac artystycznych oraz działalności edukacyjnej w zakresie sztuk plastycznych [W6-EP-S1-SW.4 _4]
W6-EP-S1-U04 [3/5]
Student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, umożliwiające ciągły rozwój artystyczny oraz edukacyjny w zakresie sztuk plastycznych [W6-EP-S1-SW.4 _5]
W6-EP-S1-U07 [2/5]
Student jest gotów do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w zakresie twórczości artystycznej i edukacyjnej sztuki, elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności i wymogów technologicznych oraz kontrolowania swoich zachowań w warunkach związanych z publicznymi prezentacjami [W6-EP-S1-SW.4 _6]
W6-EP-S1-K02 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [W6-EP-S1- SW.4_fs_1] 30 Creation/production – creative workshop [e03]  course work W6-EP-S1-SW.4 _1 W6-EP-S1-SW.4 _2 W6-EP-S1-SW.4 _3 W6-EP-S1-SW.4 _4 W6-EP-S1-SW.4 _5 W6-EP-S1-SW.4 _6
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Development of a corrective action plan as well as supplementary/corrective tasks [d02] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reviewing and selecting tasks and activities enabling the elimination of errors indicated by the academic teacher, their verification or correction resulting in completing the task with at least the minimum passing grade
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)