STRUKTURY WIZUALNE CZ.4 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych
Kod programu: W6-S1EP19.2023

Nazwa modułu: STRUKTURY WIZUALNE CZ.4
Kod modułu: W6-EP-S1-SW.4
Kod programu: W6-S1EP19.2023
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Realizacja modułu daje studentowi możliwość rozwijania umiejętności, wiedzy i kompetencji w zakresie organizowania płaszczyzny i przestrzeni z wykorzystaniem środków wyrazu zapisu plastycznego. Moduł poszerza umiejętność postrzegania i rozumienia specyfiki otaczającej nas przestrzeni (środowiska naturalnego oraz przestrzeni tworzonej przez człowieka). Celem ćwiczeń jest pogłębianie zagadnień dotyczących analizy składników szeroko pojętej formy plastycznej, kształcenie umiejętności posługiwania się formą oraz kształcenie planowania i projektowania, ponadto rozwijanie umiejętności myślenia przestrzennego, odkrywanie współzależności między elementami formy, rozwijanie umiejętności łączenia poszczególnych części w całość plastyczną, racjonalizacja doświadczeń emocjonalnych, umiejętność oddziaływania zgodnego z oczekiwaniami, rozwój myślenia kreatywnego.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i rozumie zasady dotyczące realizacji prac artystycznych w zakresie kompozycji w różnorodnych jej aspektach — na płaszczyźnie oraz w przestrzeni. Potrafi integrować wiedzę dotyczącą pokrewnych dyscyplin artystycznych oraz zna i rozumie powiązania i zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami programu studiów [W6-EP-S1-SW.4 _1]
W6-EP-S1-W01 [3/5] W6-EP-S1-W06 [3/5]
Student zna i rozumie przemiany w rozumieniu zasad kompozycji i struktur wizualnych na przestrzeni dziejów. Związane z nimi tradycje twórcze, podstawowe etapy i tendencje rozwojowe, reprezentatywne dzieła sztuki oraz publikacje związane z tymi zagadnieniami [W6-EP-S1-SW.4 _2]
W6-EP-S1-W02 [2/5] W6-EP-S1-W03 [2/5] W6-EP-S1-W04 [2/5]
Student dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do wyrażenia własnej ekspresji twórczej i podejmowania działalności edukatorskiej w zakresie sztuki [W6-EP-S1-SW.4 _3]
W6-EP-S1-U01 [3/5]
Student potrafi podejmować samodzielne decyzje dotyczące projektowania i realizacji własnych prac artystycznych oraz działalności edukacyjnej w zakresie sztuk plastycznych [W6-EP-S1-SW.4 _4]
W6-EP-S1-U04 [3/5]
Student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, umożliwiające ciągły rozwój artystyczny oraz edukacyjny w zakresie sztuk plastycznych [W6-EP-S1-SW.4 _5]
W6-EP-S1-U07 [2/5]
Student jest gotów do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w zakresie twórczości artystycznej i edukacyjnej sztuki, elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności i wymogów technologicznych oraz kontrolowania swoich zachowań w warunkach związanych z publicznymi prezentacjami [W6-EP-S1-SW.4 _6]
W6-EP-S1-K02 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [W6-EP-S1- SW.4_fs_1] 30 Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03]  zaliczenie W6-EP-S1-SW.4 _1 W6-EP-S1-SW.4 _2 W6-EP-S1-SW.4 _3 W6-EP-S1-SW.4 _4 W6-EP-S1-SW.4 _5 W6-EP-S1-SW.4 _6
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)