Religiologia
Field of study: Theology
Programme code: W7-SMTIP19.3.2020
| Module name: | Religiologia |
|---|---|
| Module code: | 11-TS-19-REL |
| Programme code: | W7-SMTIP19.3.2020 |
| Semester: | summer semester 2021/2022 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 3 |
| Description: | Moduł Religiologia, zaznajamia studenta z metodami pojmowania i organizowania zróżnicowanego wyznaniowo i religijnie świata, a także ukazuje metody, które były i są podejmowane, aby wejść w dialog z ową złożoną rzeczywistością i by w sposób wiarygodny i komunikatywny przekazać zbawcze orędzie Jezusa wypełniając tym samym misję Kościoła. |
| Prerequisites: | Zalecane: przyswojenie efektów kształcenia modułów z zakresu filozofii, historii Kościoła, teologii pastoralnej, teologii fundamentalnej |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
posiada wiedzę na temat różnorakich dyscyplin religiologicznych, definiowania istoty i genezy religii, rozróżniania różnorakich tradycji religijnych, odtwarzania ich historii i doktryny, formułowania argumentów za wyjątkowych charakterem chrześcijaństwa, konieczności prowadzenia dialogu z kulturami i religiami [REL_1] |
TMA_W03 [1/5] |
potrafi obiektywnie prezentować wybrane religie niechrześcijańskie, przeprowadzać krytyczną analizę porównawczą chrześcijaństwa z innymi religiami, weryfikować roszczenia religii niechrześcijańskich, tworzyć klimatu dialogu międzyreligijnego [REL_2] |
TMA_U01 [2/5] |
potrafi obiektywnie prezentować wybrane religie niechrześcijańskie, przeprowadzać krytyczną analizę porównawczą chrześcijaństwa z innymi religiami, weryfikować roszczenia religii niechrześcijańskich, tworzyć klimatu dialogu międzyreligijnego [REL_3] |
TMA_U01 [2/5] |
potrafi współdziałać i pracować w grupie; ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych kwestii; potrafi dostrzec problemy wielowyznaniowe w społeczeństwie [REL_4] |
TMA_K05 [1/5] |
wykształcił kreatywne podejście do zastanej rzeczywistości, otwartość na wyzwania, wrażliwość na drugich [REL_5] |
TMA_K03 [1/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| kolokwium pisemne [REL_w_1] | weryfikacja wiedzy zdobytej podczas wykładów i wskazanej literatury przedmiotu |
REL_1 |
| praca pisemna [REL_w_2] | ocena zdolności samodzielnego formułowania opisów i stawiania wniosków posługując się konsekwentnie daną metodę religiologiczną |
REL_1 |
| wystąpienie ustne [REL_w_3] | skontrolowanie zdolności zastosowania , nazwania i komunikacji zdobytej wiedzy |
REL_4 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| lecture [REL_fs_1] | wykład wprowadzający w zagadnienia religiologii, genezy religii, rozwoju historycznego, omówienie współczesnych religii |
30 | praca ze wskazaną literaturą przedmiotu obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy odnośnie wskazanych zagadnień podstawowych oraz lekturę wybranych tekstów poszerzających wiedzę, przygotowanie pracy pisemnej |
15 |
kolokwium pisemne [REL_w_1] |
| practical classes [REL_fs_2] | omówienie ważniejszych zagadnień dotyczących wielkich religii, praca z tekstami związanymi wybranymi religiami |
15 | przygotowanie do ćwiczeń przez samodzielną lekturę wskazanych tekstów oraz opracowanie tekstu na zadany temat |
15 |
kolokwium pisemne [REL_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||